نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
114
-
الف
+

دهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان برگزار می شود

دهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان با عنوان «واژه های تشنه» در ماه سرطان(تیر) برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، فراخوان دهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان با عنوان «واژه های تشنه» ویژه شاعران و داستان‌نویسان افغانستان منتشر شد.

«سید سکندر حسینی» دبیر دهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان ظهر پنجشنبه در نشست خبری آیین رونمایی پوستر این کنگره گفت: کنگره واژه های تشنه مختص شاعران افغانستانی است که 20 سرطان(تیر) آخرین مهلت دریافت اثر است.

وی همچنین در این خصوص افزود: این کنگره در افغانستان بین فاصله زمانی از ابتدای محرم تا نیمه این ماه برگزار می شود و از برگزیدگان این رویداد طی مراسمی تجلیل می شود.

واژه های تشنه

 حسینی بیان داشت: دوران معاصر ادبیات آیینی در افغانستان نیازمند توجه ویژه ای دارد در حالی که در ادبیات کهن سابقه طولانی داشته ایم و در طول تاریخ افغانستان، ادبیات دچار چالش های بسیاری بوده است.

دبیر دهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان بیان کرد: اشعار 28 شاعر افغانستانی درباره ادبیات عاشورا پس از 4 سال جمع آوری و به کتابی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: کنگره واژه های تشنه از سال 1391 خورشیدی در طول 13 سال به همت حلقه ادبی پردیس تاکنون برگزار شده است و انگیزه شکل گیری این کنگره تولید محتوا در حوزه ادبیات عاشورایی بوده است و دفتر شعر «بوسه بر گلوی نی» در این حوزه به چاپ رسیده است.

دبیر دهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان گفت: ادبیات عاشورایی در افغانستان رشد چشمگیری داشته است و گروه های مختلفی در افغانستان با الگوگیری از این رویداد برنامه های مشابهی برگزار کردند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر