نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3196
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران و جهان ؛ از دریافت «مشت طلایی» توسط «قصر شیرین» تا رسیدن «قورباغه طلایی» به «جوکر»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان در 26 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران و جهان (26 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

«قصر شیرین» باز هم جایزه گرفت

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 26 عقرب/آبان 1398

بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره فلم کمبریج (انگلیس)، پس از جمع بندی آراء مخاطبین، جایزه مشت طلایی سی و نهمین دوره جشنواره کمبریج به فلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی اهداء می شود.

به این ترتیب، با احتساب جایزه‌های بهترین فلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد در جشنواره شانگهای، بهترین فلم در جشنواره اورنبورگ، بهترین کارگردان و جایزه منتقدان گرجستان در جشنواره باتومی، بهترین فلم خارجی در جوایز فلم خانوادگی امریکا، بهترین کارگردان در جشنواره سلیمانیه، بهترین فلم در آسیاتیکای رم و بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد در آنتالیا، تعداد جوایز بین المللی این فلم به 12 رسید و «قصر شیرین» را می توان تا امروز موفق ترین فلم ایرانی سال ۲۰۱۹ در جشنواره های بین المللی نامید.

قصر شیرین فلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و به نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی ساخته سال ۱۳۹۷ است. 

درگذشت سینماگر مشهور 

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 26 عقرب/آبان 1398

برانکو لاستینگ تهیه‌کننده آثار مشهوری چون «لست شیندلر» و «گلادیاتور» در ۸۷ سالگی درگذشت.

لاستینگ که از قربانیان جنایات نازی‌ها در جنگ‌جهانی دوم و زندانیان آشویتز بود، نخستین اسکارش را سال ۱۹۹۴ برای فلم «لست شیندلر» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ دریافت کرد.

این تهیه‌کننده سرشناس دیگر اسکارش را برای فلم «گلادیاتور» به کارگردانی ریدلی اسکات از آن خود کرد.

«صنعان» به عشق‌ آباد می‌رود

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 26 عقرب/آبان 1398

نمایش «صنعان» با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ عقرب/آبان ماه سال‌جاری در شهر عشق آباد به صحنه می‌رود.

نمایش «صنعان» با نگاهی آزاد به داستان‌های «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری با نویسندگی و کارگردانی علی اکبر خداشناس تهیه شده و قصه آن مربوط به شیخ صنعان است؛ داستانی که تاریخ مصرف ندارد و از سیر عشق زمینی به عشق آسمانی بشر را در قالب مضامین و مصادیق عینی روایت می‌کند.

«جوکر» برنده قورباغه طلایی جشنواره کمراایمج شد

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 26 عقرب/آبان 1398

 بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فلم «کمراایمج» لهستان که مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان در عرصه هنر فلمبرداری است جایزه اول خود را به فلم «جوکر» ساخته «تاد فیلیپس» داد.

هالیوود ریپورترگزارش داد، در بخش رقابتی اصلی جشنواره «کمراایمج» فلم «جوکر» با فلمبرداری «لاورنس شر»، در رقابت با دیگر آثار مهم سینمایی جهان در نهایت توانست جایزه اصلی قورباغه طلایی این رویداد سینمایی را به خود اختصاص دهد. 

 بیست و هفتمین جشنواره فلم «کمراایمج» که مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان با تمرکز بر هنر فلمبرداری است از تاریخ ۹ تا ۱۶ نوامبر (۱۸ تا ۲۵ عقرب/آبان) در لهستان برگزار شد. 

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر