نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
503
-
الف
+

«عارف جعفری»:«خالف» یک خاطره مشترک برای تمام فارسی زبانان است/ «فرقت سعید»: «دولتمند» شخصیتی تکرار نشدنی است

«فرقت سعید زاده» آوازخوانی تاجیکستانی، «عارف جعفری» و «شاه رسول قاسمی» از جمله هنرمندان سرشناس افغانستان درگذشت «دولتمند خالف» را ضایعه ای بزرگ برای تمام کشور های فارسی زبان بیان داشتند.

«فرقت سعید زاده» آوازخوان برتر کشور تاجیکستان، «عارف جعفری» و «شاه رسول قاسمی» هنرمندان سرشناس افغانستان، در مصاحبه با خبرنگار  آی فیلم 2 درگذشت «دولتمند خالف» هنرمند پرآوازه تاجیکستان را به خانواده وی و تمام جامعه هنری کشورهای فارسی زبان تسلیت گفتند.

 «دولتمند خالُف» از خوانندگان مشهور موسیقی تاجیکستان در 29 ماه دلو(بهمن) بر اثر بیماری سرطان در گذشت.

خالف نه تنها در تاجیکستان بلکه در خارج از این کشور، به ویژه در کشورهای با فرهنگ و زبان مشترک، مانند ایران و افغانستان، دارای جایگاه والایی است.

«فرقت سعید زاده» داور تاجیکستانی مسابقه «نواهنگ4» که همراه با «دولتمند خالف» همکاری زیادی داشته است، در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از درگذشت نا به هنگام این موسیقی دان و آوازخوان مشهور تاجیکستانی ابراز تاسف کرد و گفت: «دولمتند خالف» یک شخصت تکرار نشدنی است و از آنجایی که بیشتر آهنگهای او حالت صوفیانه دارند، در آهنگ های خود از شعرهای مولانا نیز استفاد می کرد، خالف اشعار مولانا را طوری اجرا می کرد که گویا با مولانا حرف می زند و مولانا را از درون قرن ها بیرون کشیده و جامه معاصر به تنش می پوشاند.

وی ادامه افزود: خالف تنها محنصر به مردم تاجیکستان نیست، وی با تمام هنرمندان کشورهای ایران و افغانستان،در برنامه های مختلف اجرا داشته است و متاسفانه از دست دادن این هنرمند خوش نام تاجیکی ، ضایعه ای جبران نا پذیر برای تمام فارسی زبانان می باشد.

«شاه رسول قاسمی» از جمله آوازخوان های مشهور افغانستانی نیز در حاشیه مسابقه «نواهنگ» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 نیز درگذشت «دولتمند خالف» را ضایعه ای بزرگ برای تمام جامعه هنری عنوان کرد و ضمن دعای شاد باشی برای روح آن بزرگوار، استدعای صبر و بردباری برای بازماندگانش نمود.

هم چنان «عارف جعفری» یکی دیگر از آوازخوان های کشور افغانستان درپیوند با خبر درگذشت «دولتمند خالف» اظهار داشت: استاد «خالف» یک خاطره مشترک برای تمام فارسی زبانان است و قطعا در گذشت این شاعر چیره دست تاجیکستانی لطمه ای بزرگ به فرهنگ فارسی است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

با هم بشنویم؛ آهنگ «زندگی » با صدای «دولتمند خالف»

«دولتمند خال اف» آوازخوان تیتراژ سریال «شکرانه» را بیشتر بشناسید

باهم بشنویم؛ «دیوانه شو» با صدای «دولتمند خال اف»

موسیقی زیبای تاجیکستانی؛ «حلقه دام است» با صدای «دولتمند خال اف»

مرثیه خوانی استاد «دولتمند خال اف» در عزای امام حسین (ع) + ویدیو

اجرای «دولتمند خالف» در تالار وحدت تهران + ویدئو

«زبان عشق»: هم آوایی «دولتمند خالف» و «شهرام ناظری»

باهم بشنویم؛ پارچه «خون خدا» با صدای «دولتمند خال اف» آوازخوان تاجیکستان

«حسینیه دل»؛ اثری محرمی مشترک «دولتمند خالف» تاجیکستانی و «حاج صادق آهنگران» از ایران

«قیامت در زمین کربلا شد» با صدای «دولتمند

 سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر