نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1952
-
الف
+

«مصطفی راغب»: هرچه دارم از قرآن و اهل بیت (ع) است

نخستین آلبوم رسمی «مصطفی راغب» آوازخوان مطرح موسیقی پاپ  با عنوان «حال نامعلوم» طی مراسمی در تالار وحدت رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم 2، نخستین آلبوم رسمی «مصطفی راغب» آوازخوان موسیقی پاپ با عنوان «حال نامعلوم» طی مراسمی در تالار وحدت با حضور «محمدرضا چراغعلی»، «عبدالجبار کاکایی» و همچنین جمعی از اهالی رسانه و فرهنگ و هنر رونمایی شد.

«محمدرضا چراغعلی» آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی و از داوران مرحله نخست مسابقه «نواهنگ» در باره راغب گفت: امروز کنار هم جمع شده‌ایم تا از هنرمندی حمایت کنیم که بازخوردهای خوبی از مخاطبان گرفته است. او آوازخوانی است که پایه خوانندگی‌اش دارای رنگ و لعابی از موسیقی ایرانی است که می‌تواند حائز اهمیت باشد. 

محمدرضا چراغعلی

«ماه تماشایی»، «ای یار»، «حال نامعلوم»، «بارون بباره»، «قطار»، «گل من»، «تنهایی یه مرد»، «عشق پنهون»، «دلیل بودن»، «بهونه گیر»، «ابد و یک روز» و «خاتون» آهنگ‌های آلبومِ «حال نامعلوم» هستند.

«مصطفی راغب» نیز در این نشست عنوان کرد: در عرصه موسیقی هرچه دارم از موسیقی اصیل ایرانی است. در تولید آلبوم حال نامعلوم رویکردم استفاده از تخنیک‌ها و حال و هوای آواز ایران است. 

مصطفی راغب

راغب در پاسخ به این پرسش که چرا همزمان با خوانندگی، آثار مذهبی هم می‌خواند؟ گفت: من هنر و معنویت را از هم جدا نمی‌دانم. به اعتقاد من همه چیز در گروی دل انسان است که می‌تواند یا با خوانش قطعات شاد باشد و یا با مداحی برای امام حسین‌ (ع). مگر می‌شود یک هنرمند روی عقاید خود پا بگذارد؟ مگر می‌شود گذشته خود را فراموش کند؟ من هرچه دارم از اهل بیت و قرآن است. این عقیده شخصی من است و من هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد.

به نقل از ایرنا، در پایان این مراسم، مصطفی راغب با همراهیِ «شروین شهبازی» نوازنده گیتار و «نوید اسکندرفر» نوازنده پیانو به اجرای دو قطعه از آثار آلبوم «حال نامعلوم» پرداخت.

آلبوم «حال نامعلوم» با سروده‌هایی از «پیمان سپهری»، «بابک بابایی»، «نازنین هدایت نژاد»، «سارا موسوی نژاد»، «فائزه وزیری»، «هادی اصغری»، «غزاله بختیاری»، «نیما قاسمی»، «آهیر یوسفی»، «صابر ندیمی» و زنده‌یاد «محمدحسین شهریار» آماده انتشار شده است.

«مهیار علیزاده»، «بابک بابایی»، «سعید رضایی»، «امیر و آرش بیات»، «احسان احمدی»، «بهرنگ قدرتی»، «نیما قاسمی»، «آهیر یوسفی»، «شوهان»، «مهرداد صدقی» هم آهنگسازان و تنظیم کنندگانی هستند که در تولید اولین آلبوم مصطفی راغب حضور داشته‌اند.

«مصطفی راغب» با نام هنری «راغب» زاده سال 1368 در تهران نیز از 6 سالگی با آوازخوانی و نقاشی و بازیگری وارد دنیای هنرشد.راغب در جشنواره های مختلفی موفق به کسب بیش از بیست عنوان برتر در زمینه های مختلف شده است.

راغب در ابتدا با قرائت کلام وحی و با توجه به تسلط بر مقام های موسیقی عرب و ایرانی توانست ضمن کسب رتبه های متعدد کشوری در زمینه های قرائت نظر اساتید خود را جلب نماید.

این آوازخوان جوان که خود مدرس آواز ایرانی می باشد. فعالیت رسمی خود را از سال 1385 آغاز نموده و تا کنون در چند جشنواره هنری موفق به کسب رتبه شده است.

«همینه عشق»، «بی هوا»، «پروانه»، «دوسِت دارم»، «نرو باران»، «همینه عشق»، «بی هوا»، «پروانه»، «دوست دارم» ،«نرو»، «دلبری کار بهار»، «انتظار» و... از جمله آهنگ های معروف وی هستند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر