نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2231
-
الف
+

نامزد‌های اولیه اسکار ۲۰۲۲ مشخص شدند

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک اولین فهرست نامزدهای اسکار نود و چهارم را در بخش‌های مختلف منتشر کرد.

به گزارش آی فیلم 2، آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک اولین فهرست نامزدهای اسکار نود و چهارم را در بخش‌های فلم بلند بین‌المللی، مستند، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، موسیقی متن، ترانه اورجینال، گریم، جلوه‌های ویژه و فلم کوتاه لایو-اکشن منتشر کرد.

در بخش بهترین فلم بین‌المللی، «قهرمان» از ایران در کنار «آزادی بزرگ» از اتریش، «زمین بازی» از بلژیک، «لونانا: یک گاو نر در کلاس درس» از بوتان، «فرار کن» از دانمارک، «کوپه شماره ۶» از فنلاند؛ «من مرد تو هستم» از آلمان، «بره» از ایسلند، «دست خدا» از ایتالیا، «ماشین من را بران» از جاپان، «کندو» از کوزوو، «دعا برای دزیده شده» از مکزیک، «بدترین آدم دنیا» از ناروی، «میدان کلیسا» از پاناما و «رییس خوب» از اسپانیا در این بخش رقابت کند.

در بخش مستند بلند نیز در مجموع ۱۵ فلم و در بخش مستند کوتاه نیز ۱۵ فلم برای رقابت انتخاب شده‌اند. در بخش گریم ۱۰ فلم انتخاب شده‌اند که از مشهورترین آنها می‌توان از «تل‌ماسه»، «خاندان گوچی»، «کوچه کابوس»، «وقتی برای مردن نیست» و «داستان وست ساید» نام برد.

در بخش بهترین موسیقی متن ۱۵ فلم، در بخش صدا ۱۰ فلم و برای کسب عنوان بهترین ترانه اورجینال نیز ۱۵ فلم با هم رقابت می‌کنند.

رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای نهایی ۲۷ جنوری آغاز خواهد شد و یک هفته بعد به پایان می‌رسد و اسامی آن‌ها ۸ فبروری اعلام می‌شود و مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۷ مارچ 2022 برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

«قهرمان» به صورت رسمی نماینده ایران در اسکار شد

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر