نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3179
-
الف
+

رئیس سازمان سینمایی ایران: آقای رویگری از سرمایه‌های ارزشمند سینما است

رئیس سازمان سینمایی ایران با «رضا رویگری»، بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» به گفت و گو نشست.

به گزارش آی فیلم 2، رئیس سازمان سینمایی ایران با حضور در منزل «رضا رویگری»، با یادآوری نقش‌های ماندگار او در فلمها و سریال‌ها، برای این بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون، آرزوی سلامتی کرد.

در این دیدار، «محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی ایران با اشاره به بازی‌های خاطره‌انگیز رضا رویگری در فلم های سینمایی و سریال‌های تاریخی، با آرزوی سلامتی برای این هنرمند، گفت: هنرمندان، سرمایه‌های فرهنگی هر کشور هستند و باید منزلت، احترام و جایگاه‌شان پاس داشته شود و آقای رویگری نیز یکی از سرمایه‌های ارزشمند سینما است.

وی افزود: رضا رویگری در فلم های زیادی همچون «عقاب‌ها»، «کانی مانگا»، «آلما»، «مسافر ری»، «بوتیک»، «اخراجی‌ها ۳» و ...درخشید و یکی از بازی‌های درخشان وی، نقش کیان در سریال «مختارنامه» است که برای همیشه در ذهن‌ها مانده است.

«سیدمجید پوراحمدی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد ایران هم در این دیدار گفت: اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه‌های ماندگار هر کشور هستند و وظیفه ما تکریم و حمایت از آنهاست.

در ادامه این دیدار، «رضا رویگری»، خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: ما هنرمندان در زمان بیماری به توجه و همراهی شما مسئولان نیاز داریم. البته می‌دانیم که گرفتاری‌ها و مشکلات هنرمندان زیاد است.

بازیگر سریال «ملکوت» در پایان اظهار داشت: مردم بسیار لطف دارند و محبت‌شان بی‌پایان است و آن‌قدر باعشق حالم را می‌پرسند که همیشه شرمنده‌شان می‌شوم.

«رضا رویگری» زاده‌ 6 جدی(دی) 1325 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، آوازخوان و نقاش اهل ایران است.

وی فعالیت هنری خود را با تیاتر و با ایفای نقش در نمایش «ویس و رامین» آغاز کرد و سپس با نقش‌آفرینی در دو قسمت از سریال «چنگک» وارد عرصه تلویزیون شد.

رویگری با ایفای نقش در سریال «محله‌ بهداشت» (1363) در میان مردم شناخته شد و در سال 1363 با بازی در فلم «عقاب‌ها» به کارگردانی «ساموئل خاکچیان»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

وی بازی در فلم های سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، «کانی مانگا»(1366)، «شب بیست و نهم» (۱۳۶۸)، «ماه عسل» (۱۳۷۱)، «بلوف» (۱۳۷۲)، «جوانی» (۱۳۷۷)، «شک» (۱۳۸۰)، «دلشکسته» (1387)، «زمهریر» (1388)، «اخراجی‌ها 3» (1389)، «صداست که می‌ماند» (۱۳۹۰)، «راه بهشت» (۱۳۹۰)، «قرار بعدی همان‌جا» (۱۳۹۲) و ... را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

رویگری همچنین در سریال هایی چون «برگ و باد» (1377-1376)، «معصومیت از دست‌ رفته» (1381)، «پول کثیف» (1385)، «خط شکن» (1387)، «عملیات 125» (1387)، «مختارنامه» (1388)، «دارا و ندار» (1389-1388)، «تاوان» (1389)، «ملکوت» (1389)، «سه، پنج، دو» (1390)، «زمانی برای عاشقی» (1392)، «مدینه» (1393)، «تنهایی لیلا» (1394) و ... به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

«رضا رویگری» به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

بازیگر سریال «ملکوت»: کسی به من پیشنهاد بازیگری نمی دهد/پول کرایه خانه ندارم

رویگری: داستان تنهایی خودم را نوشتم / اگر پول دوره های درمانی ام را تمویل کنید، ادامه می دهم

عصبانیت بازیگر ایرانی از شایعات؛ «رضا رویگری»: مگر سالم بودن من به کسی ضرر می رساند؟!

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین