نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2510
-
الف
+

بازدید از باغ و عمارت زیبای «فتح‌آباد» در کرمان

در این گزارش قصد داریم یکی از بهترین گزینه های گردشگری تاریخی شهر کرمان را به شما معرفی کنیم.

سفر به ایران و خصوصا کرمان جذابیت های فراوانی دارد اما این بار قصد داریم یکی از بهترین گزینه های گردشگری تاریخی را به شما معرفی کنیم.

باغ فتح‌آباد کرمان که با نام باغ بیگلربیگی نیز شناخته می‌شود، باغی تاریخی و یکی از مشهورترین دیدنی های کرمان به حساب می آید. این باغ در سال های اخیر به زیبایی مورد بازسازی قرار گرفته است. همراه ما باشید تا با بخش های مختلف باغ فتح آباد کرمان بیشتر آشنا شوید. 

باغ فتح آباد محل حکمرانی یکی از حاکمان کرمان بوده است. از مابین این باغ آب قنات عبور می‌کند و عمارت‌های چهار فصل، عمارت مرکزی و برج و باروی آن باعث شده این باغ به مکانی مفرح و زیبا تبدیل شود.

الگوی ساخت این باغ از باغ شاهزاده کرمان بوده و با توجه به نورپردازی های زیبایی که در آن صورت گرفته جلوه بی نظیری را در شب دارا هست. این باغ یکی از بزرگترین و متنوع ترین باغ های کشت گیاهان دارویی در ایران به شمار می رود.

وسعت باغ فتح آباد به ۱۳ هکتار و زیربنای ساختمان آن به ۱۵۰۰ متر می رسد. زمین های زراعی و باغ های گوناگونی در اطراف ساختمان اصلی باغ قرار گرفته است. به گونه ای که وقتی وارد عمارت فتح آباد می شوید گویی به بهشت وارد شده اید. یک حوضی بزرگ در ابتدای ورود شما به این باغ در مقابلتان وجود دارد که حدودا ۶۰ متر بوده و انعکاس بنای ساختمان بر روی آب حوض می افتد و می توانید عکس های فوق العاده ای را تهیه نمایید.

عمارت فتح آباد در انتهای شمالی باغ واقع شده و دو طبقه دارد. این ساختمان با طاق نماها در دو طرف عمارت و اتاق های سه دروازه و پنج دروازه، در میان مجموعه فتح آباد خودنمایی می کند.

ساختمان اصلی با خشت خام ساخته شده است. فضاهای درونی نیز از گچ کاری های زیبا بی بهره نبوده است و استادکاران با مهارت خاص خود سطوح دیوارها، پیشانی ورودی ها، قوس ها و پیرامون بخاری ها را به شکلی تماشایی تزیین کرده اند. اتاق های این بنای تاریخی نیز به سبک اتاق های سنتی قاجاری تزیین و به شکل زیبایی نورپردازی شده که معروف ترین اتاق آن،‌ اتاق شاه نشین است. 

در قسمتی از باغ 5 درخت قدیمی و بلند دیده می شود که یادگار روزهای آبادانی و رونق فتح آباد هستند و از ناملایمات روزگار جان سالم به در برده اند. 

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

باغ فتح‌آباد کرمان

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر