نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4400
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران ؛ از اکران «قصر شیرین» در پکن تا رونمایی از تصویر بازیگر گمشدگان در پوستر «یک کامیون غروب»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 18 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (18 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

اکران فلم سینمایی قصر شیرین در پکن

اکران فیلم سینمایی قصر شیرین در پکن

فلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته «رضا میرکریمی» برنده چندین جایزه بین المللی از جمله جایزه جشنواره بین المللی فلم شانگهای، روزهای پنجشنبه و جمعه در چند نوبت و با حضور کارگردان فلم در پکن اکران شد و مورد استقبال تماشاگران چینی قرار گرفت.

فلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید رضا میرکریمی محصول سال ۱۳۹۷ است فلم نامه این اثر توسط محسن قرایی و محمد داوودی به نگارش درآمده است حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور از بازیگران این فلم هستند.

فلم سینمایی «رضا» در هفتمین جشنواره فلم‌های آسیایی بارسلون

فلم سینمایی «رضا» در هفتمین جشنواره فلم‌های آسیایی بارسلون

فلم سینمایی «رضا» نخستین ساخته علیرضا معتمدی در تازه‌ترین حضور جهانی خود در بخش مسابقه اصلی هفتمین جشنواره فلم‌های آسیایی بارسلون به نمایش درمی‌آید.

 جشنواره فلم بارسلون  از ۳۱ اکتبر تا ۱۰ نوامبر در اسپانیا در حال برگزاری‌ست. «رضا» پیش از این در جشنواره‌های همچون  سائوپائولو، بمبئی، بلفور، پکن، هانوی، سن‌ دیه‌گو و ... حضور داشته و جوایز متعددی را دریافت کرده است.

پژمان بازغی و روشنک گرامی روی پوستر «یک کامیون غروب»

یک کامیون غروب

از پوستر فلم «یک کامیون غروب» به‌نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی ابوالفضل صفاری رونمایی شد.

پژمان بازغی، نادرفلاح، روشنک گرامی، سامان صفاری، خسرو بامداد، منظر لشگری‌پور، مسعود مهرگان، محمدصادق یزدانی، سیدضیا مدیرطاهری، مرتضی نسیم سبحان، محمد جباری، مهرداد مهرکیش، میترا شیرکوند، امیررضا وزیری، محمدرضا اسکندری و مرحوم حسن رشیدقامت در این فلم به ایفای نقش پرداختند.

جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران به سانس­‌های فوق‌­العاده رسید

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

در پی استقبال از پیش‌­فروش تیکت­‌های بخش داستانی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران و تمام شدن ظرفیت همه سانس­‌ها، از روز دوشنبه ۲۰ تا چهارشنبه ۲۲ عقرب/ آبان سانس‌های فوق‌العاده به جدول برنامه­‌ها اضافه شد.

گفتنی است؛ تیکت های بخش داستانی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران در ساعات اولیه باز شدن سایت برای پیش­‌خرید به پایان رسید.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ عقرب/ آبان‌ 1398 در تهران برگزار می‌شود.

برنامه ویژه جشنواره برلین در تهران

برنامه ویژه جشنواره برلین در تهران

برای اولین بار بخش اسپات لایت جشنواره فلم برلین، چهار فلم کوتاه را در جریان جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران به نمایش می‌گذارد.

جشنواره بین‌المللی فلم برلین چند سالی است که برنامه‌ نمایش ویژه‌ای خارج از بازه زمانی این رویداد سینمایی تحت عنوان «اسپات لایت» را برگزار می‌کند و امسال نیز این برنامه از ماه نوامبر آغاز می‌شود و با نمایش فلم‌های کوتاه در ایران و جنوب آسیا همراه خواهد بود. 

جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران امسال چهار فلم کوتاه را در قالب این برنامه به نمایش می‌گذارد که همگی پیش از این در جشنواره‌ فلم برلین به نمایش گذاشته شده‌اند. این فلم‌ها شامل «سیاره سیگما» به کارگردانی «موموکو ستو» (فرانسه، ۲۰۱۴)، «آرزوهای خوب» ساخته «سیلویا شدلبوئر» (آلمان، ۲۰۱۸)، «آتش گرفتن» به کارگردانی «میشل سویز» (فرانسه، ۲۰۱۹) و «ببر تاسمانی» ساخته «ورجین کیتون» (فرانسه،‌ ۲۰۱۸) را به نمایش خواهد گذاشت. 

نخستین نمایشگاه مسابقه عکس تیاتر قم برپا شد

مسابقه عکس تیاتر قم

نخستین نمایشگاه مسابقه عکس تیاتر قم با حضور معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن نمایش قم در نگارخانه شهید آوینی این شهر آغاز به کار کرد.

نمایشگاه مسابقه عکس تیاتر قم که با ایده ای نو و خلاقانه از سوی انجمن نمایش در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر ولایتی در قم برپا شده، موجب تشویق عکاسان حرفوی و غیر حرفوی برای شرکت در این مسابقه شد.

«خاله قورباغه» برای کودکان نابینا نمایش داده شد

خاله قورباغه

برای نخستین بار و با نمایش فلم توضیح دار «خاله قورباغه»، سینما در دسترس کودکان نابینا قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی گروه سوینا(سینمای ویژه نابینایان) طی مراسمی که روز جمعه ۱۷ عقرب/ آبان در پردیس چارسو تهران برگزار شد، جمع زیادی از نابینایان و خانواده هایشان به تماشای فلم «خاله قورباغه» نشستند.

 ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین