نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2654
-
الف
+

جشنواره شبی با افغانستان در کرمان برگزار شد

پنجمین جشنواره گل گهر کرمان با بخش ویژه شبی با افغانستان در شهر کرمان برگزار شد.

پنجمین جشنواره گل گهر کرمان با بخش ویژه شبی با افغانستان با حضور چهره‌های برجسته ادبی و فرهنگی افغانستان در شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، «احمد قاسمی نژاد» از مسئولان این نمایشگاه گفت: پنجمین جشنواره فرهنگی گل گهر کرمان، در24 تیرماه/سرطان در شهر کرمان افتتاح شد و تا 30 این ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در کرمان مهاجرین افغانستانی زیادی زندگی می‌کنند و مشترکات فرهنگی، هنری و ادبی دو ملت ایران و افغانستان فراوان است، بخشی از این نمایشگاه به مهاجرین افغانستانی مقیم ایران اختصاص یافته تا دستاوردهای فرهنگی، ادبی و علمی خود را به نمایش بگذارند تا مردم کرمان بهتر و بیشتر با این فرهنگ غنی آشنا شوند.

قاسمی نژاد تصریح کرد: با حضور چهره‌های برجسته هنر و ادبیات افغانستان مانند «محمد کاظم کاظمی»، «شاه ترابی» و «سلیمی» و بسیاری دیگر از هنرمندان ایران و افغانستان، شبی با افغانستان را در این نمایشگاه برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

«انسیه حیدری» از هنرمندان مهاجر افغانستانی و یکی از مسئولان بخش غرفه‌های افغانستان این نمایشگاه گفت: اجرای موسیقی سنتی، لباس‌های سنتی و غذاهای محلی افغانستان و نمایشگاه کتاب و غرفه‌های کودکان از بخش‌های جذاب این نمایشگاه بودند که با استقبال خوب مردم کرمان و همچنین مهاجرین افغانستانی مقیم این شهر مواجه شد.

«محمد کاظم کاظمی» شاعر افغانستانی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی، که از شهر مشهد به این نمایشگاه دعوت شده است به فارس گفت: خوشحالم که توانستم در جمع خوب مردم کرمان و مهاجرین هموطن خود حضور پیدا کنم.

وی افزود: استقبال از نمایشگاه به ویژه بخش افغانستان برایم غافلگیر کننده بود و مهاجرین ناگفته‌های افغانستان را در این نمایشگاه روایت کردند و حضور هنرمندان موسیقی و اهالی شعر و ادب در کنار هم شب خوبی را برای هنرمندان ایران و افغانستان بوجود آورد.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید از مسئولان ایرانی و افغانستانی این نمایشگاه تشکر کرد که زمینه همدلی و همفکری دو ملت را با برگزاری این نمایشگاه بوجود آوردند.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر