نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
26
-
الف
+

سکانسی از لحظه ولادت رسول اکرم(ص) در آی فیلم2

در این ویدیو سکانس زیبا و ماندگار تولد پیامبراکرم (ص) در فلم محمدرسول الله(ص) ساخته «مجید مجیدی» را تماشا می کنید.

به گزارش شبکه آی فیلم 2 ، نبی مکرم اسلام حضرت «محمد بن عبدالله» (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، بر اساس روایات مختلف تاریخی، دوازدهم و یا هفدهم ربیع الاول سال عام الفیل چشم به جهان گشود.

پیامبر اکرم، خاتم پیامبران و برترین شخصیت جهان هستی است، که با رسالت الهی خویش جهانیان را از ورطه جهالت و فساد نجات داد و با تعالیم انسان ساز قرآن و سنت، راه سعادت و تکامل و پیشرفت را به بشر نشان داد و تمدن عظیم اسلامی را در سرزمینی که از تمدن و پیشرفت بهره چندانی نداشتند، پایه ریزی کرد. اسلام و آموزه‌های متعالی آن به‌سرعت در جهان پیشرفت کرد و مناطق وسیعی را در بر گرفت.

نام پدر بزرگوار آن حضرت، «عبدالله» فرزند «عبدالمطلب» و مادر گرامی‌اش «آمنه بنت وهب» می‌باشد. زندگانی عبدالله با آمنه چندان طولانی نبود چرا که عبدالله بنا به نقل مورخان دو ماه پس از ولادت و به نقل بعضی دیگر دو ماه پیش از ولادت آن حضرت در سن 25 سالگی بدرود حیات گفت.

اجداد پیامبر در شهر مکه،‌از خاندان شریف و بزرگوار محسوب می شدند و مورد احترام اهل مکه بودند و از مناصب مهمی برخوردار بودند. از این مناصب می‌توان به تولیت و کلید داری کعبه، سقایت (یعنی تهیه آب برای حاجیان) در ایام حج، رفادت (یعنی غذا دادن به حاجیان)، ریاست مکه و پرچم داری و فرماندهی سپاه اشاره کرد.

مورخان و سیره‌نگاران به وقوع حوادثی مهم در شب میلاد نبی گرامی اسلام اشاره دارند که نشان از اهمیت این ولادت خجسته داردو در آن شب 14 برج از ایوان کسری فرو ریخت، آتشکده فارس که هزار سال آتش آن افروخته بود خاموش شد. در آن شب، دریاچه ساوه خشکید.

همزمان با سالروز میلاد حضرت «محمد مصطفی» (ص) ، کانال تلویزیونی آی فیلم2 سکانس زیبا و ماندگار تولد پیامبر اکرم در فلم «محمدرسول الله(ص)» ساخته «مجید مجیدی» را نشر می کند.

فلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» درباره دوران طفولیت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است که به روایت تاریخی وقایع پیش از میلاد پیامبر اسلام (ص) تا دوازده سالگی ایشان می‌پردازد. تولید این فلم بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ خورشیدی انجام گرفته است.

«علیرضا شجاع نوری»، «مهدی پاکدل»، «مینا ساداتی»، «محسن تنابنده»، «ساره بیات»، «داریوش فرهنگ»، «رعنا آزادی‌ور»، «پانته‌آ مهدی‌نیا»، «نسرین نصرتی» و «صادق هاتفی» ازجمله بازیگرانی هستند که در این  فلم سینمایی به ایفای نقش پرداختند.

در ویدیو فوق سکانسی از فلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» را به مناسبت میلاد گرامی رسول اکرم(ص) تماشا می کنید.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر