نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2350
-
الف
+

بازیگر فلم «اخراجی ها»: ملت های فارسی زبان برای تحکیم رفاقت ها تلاش کنند

«سید جواد هاشمی» هنرمند ایرانی با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» از اشتراکات فرهنگی ملت های فارسی زبان گفت.

«سید جواد هاشمی»، بازیگر و کارگردان ایرانی با حضور در استودیوی شبکه آی فیلم 2 ضمن ابراز تمایل خود برای همکاری با هنرمندان سایر کشورهای فارسی زبان منطقه برای تولید آثار مشترک سینمایی و تلویزیونی اظهار کرد: من شخصاً دوستان افغانستانی زیادی دارم به ویژه اینکه اخیراً با «مرتضی امینی تبار» هنرمند افغانستانی در حال همکاری هستم.

هاشمی در گفتگو با «نادیا پروانی» گرداننده برنامه «پنجره آی فیلم»در خصوص تحکیم پیوند میان ملت های فارسی زبان اظهار کرد: توصیه می کنم مراقب باشیم خیلی ها ممکن است دوست نداشته باشند ما در کنار هم با محبت زیست کنیم و به دنبال جدا کردن ما هستند.

بازیگر سریال «سیمرغ» تاکید کرد: من رفاقت بین فرهنگ های نزدیک به هم را بسیار مبارک می دانم یعنی بدون مرز ما با هم رفیقیم.من مرزی بین ایران، افغانستان و تاجیکستان نمی بینم به همین دلیل توصیه می کنم برای تحکیم رفاقت ها تلاش کنیم نه برای گسست.

«سید جواد هاشمی پوراصل» معلم، بازیگر، کارگردان، نویسنده و گرداننده ایرانی، زاده 27 جدی(دی)‎ سال 1347 در تهران‎ و فارغ‌التحصیل رشته‌ کارگردانی از دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ‎است.

وی در سال 1358، فعالیت حرفوی تیاتر را با نمایش «حج ابراهیم، حج عاشورا» (1385) آغاز کرد و پس از آن فعالیت در تیاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش (معارف) دنبال کرد.

او با ایفای نقش در فلم «پرواز در شب» (1365) به کارگردانی «رسول ملاقلی‌‌پور»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

هاشمی، کارگردانی فلم سینمایی «پیشونی‌سفید»، «شهر گربه‌ها»، «تورنادو» و نگارش و کارگردانی مجموعه‌‌ «افسون» را در کارنامه‌ هنری‌اش دارد.

وی همچنین در فلم‌های «چشم شیشه‌ای»، «لاک‌پشت»، «یاس‌های وحشی»، «ترور»، «پسر تهرونی»، «اخراجی‌های 1 و 2»، «فوتبالی‌ها»، «پیشونی سفید»، «فسیل»، «شهر گربه ها» و سریال های «بهترین تابستان من»، «سیمرغ»، «زندگی به شرط خنده»، «تبریز در مه»، «پول کثیف»، «خط‌شکن»، «سایه آفتاب»، «معمای شاه»، «وضعیت سفید»، «محله گل و بلبل»، «معراجی‌ها»، «موج و صخره»، «غریبانه»، «مختارنامه»، «دارا و ندار»، «دولت عشق»، «زخم کاری»، «راز ناتمام»، «دادستان» و «شاهرگ» نقش‌آفرینی کرده است.

از دیگر فعالیت‌های این هنرمند، می‌توان به آهنگسازی فلم‌ «پرواز روح» (1376) اشاره کرد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر