نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
764
-
الف
+

«محمود عزیزی» از تدریس تا بازی در سریال «ستایش»

در این گزارش با «محمود عزیزی» بازیگر سریال «ستایش1» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «محمود عزیزی» بازیگر نقش «محمود نادری» در سریال در حال نشر «ستایش1» در تاریخ 24 قوس (آذر) 1323 در تهران متولد شد.

محمود عزیزی

وی دارای مدرک دکترا در رشته تیاتر از دانشگاه فرانسه می باشد و در کنار بازیگری، نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه نیز می باشد.

محمود عزیزی

این هنرمند ایرانی در اولین تجربه بازیگری خود در سال 1366 در سریال «مرغ حق» به کارگردانی «حسین مختاری» مقابل کمره (دوربین) رفت و همچنین اولین تجربه حضورش در سینما با فلم «همه یک ملت» با همین کارگردان ایرانی تکرار شد.

در سال 1377 عزیزی در سریال «تولدی دیگر» در نقش داکتر «حسین بهرامی» ظاهر شد و در کنار بازیگرانی همچون «لعیا زنگنه»، «عبدالرضا اکبری»، «فرهاد جم»، «زهره حمیدی» و «جمیله شیخی» به هنرنمایی پرداخت.

محمود عزیزی

سریال «تولدی دیگر» که چندی پیش از شبکه آی فیلم 2 نشر شد؛ داستان زن و شوهری پولدار است که با وجود سه فرزند مصمم به طلاق هستند. داستان از آنجا آغاز می‌شود که این زن و شوهر موقع رفتن به یک مهمانی در حین مشاجره لفظی در موتر دچار حادثه شده و موتر آنها به همراه زن به دره سقوط می‌کند و....

«محمود عزیزی» در سریال های ماندگار دیگری چون «تعطیلات رویایی»، «معراجی ها»، «راز پنهان»، «سی امین روز»، «عبور از پاییز»، «پس از سالها»، «به دنیا بگویید بایستد»، «مشق عشق»، «روشنتر از خاموشی»، «سفر سبز»، «روزهای زندگی» و... به ایفای نقش پرداخته و از او به عنوان «پدر مهربان تلویزیون» ایران نیز یاد می شود.

محمود عزیزی

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی عزیزی در سینما بازی در فلم «لیلی با من است»  به کارگردانی «کمال تبریزی»  می باشد.

محمود عزیزی

او  توانست با بازی در فلم «لیلی با من است» تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند؛ همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «پرویز پرستویی»، «شهره لرستانی»، «رحمان باقریان» و «حسین معلومی» بر تجارب او افزود.

«دختری با کفش های کتانی»، «متولد ماه مهر»، «دوستان»، «چشمهایش»، «بازیگر»، «به من نگاه کن»، «محکومین بهشت»، «قلاده های طلا»، «معراجی ها»، «بادیگارد» و «دخترعمو پسرعمو» از دیگر آثار سینمایی این هنرمند ایرانی می باشد.

محمود عزیزی

لازم به ذکر است فصل اول سریال «ستایش» با هنرنمایی «محمود عزیزی» به جز روزهای پنجشنبه هر شب ساعت 20:00 به وقت تهران، 21:00 به وقت کابل و  21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر