نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1020
-
الف
+

«فریماه فرجامی» بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ایران به کما رفت

«فریماه فرجامی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در کما به سر می برد.

به گزارش آی فیلم 2، «فریماه فرجامی» بازیگر پیشکسوت سریال های ایرانی بر اثر سکته راهی شفاخانه (بیمارستان) شده و چند روزی است که در کما به سر می‌برد.

«فریماه فرجامی» زاده 18 ثور (اردیبهشت) 1331 تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

وی که دانش آموخته رشته دراماتیک می باشد از سال1355 با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در سال 1359 با فلم «گفت هر سه نفرشان» به کارگردانی «غلامعلی عرفان» وارد عرصه سینما شد.

بانو فرجامی با نقش آفرینی در فلم های «خط قرمز» ساخته «مسعود کیمیایی» در سال 1360، «تیغ و ابریشم» در سال 1364 و «اجاره نشین ها» ساخته «داریوش مهرجویی» در سال 1365 به یک بازیگر سرشناس تبدیل شد. 

«فریماه فرجامی» در سال 1367 در فلم پربیننده «مادر» ساخته «داریوش مهرجویی» به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال 1367 با سریال «بخش چهار جراحی» وارد قاب تلویزیون شد.

بانو فرجامی در سال 1376 در سریال «پهلوانان نمی میرند» ساخته «حسن فتحی» به عنوان کرکتر «اعظم السادات» به ایفای نقش پرداخت و در بین مخاطبان مطرح شد.

فرجامی همچنین در سریال های «روشن تر از خاموشی»، «فرمان»، «ولایت عشق»، «راه سوم»، «خانه سبز» و فلم های «لامینور»، «زهر عسل»، «آب و آتش»، «عشق گمشده»، «تماس شیطانی»، «تماس شیطانی»، «راز گل سرخ»، «نرگس» و «پرده آخر» نیز ایفای نقش داشته است.

از جوایز و افتخارت این بانوی هنرمند ایرانی می توان به به کسب دیپلوم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فلم «سرب» از هفتمین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فلم «پرده آخر» از نهمین جشنواره فیلم فجر و تقدیر برای بازی در فلم «نرگس» از دهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر