نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1014
-
الف
+

از سریال «ولایت عشق» تا فلم «بدون قرار قبلی» با محوریت رضوی

در این گزارش مروری کوتاهی به فلم و سریال های ایرانی با موضوع امام رضا (ع) داشته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) نواسه گرامی پیامبر گرانقدر اسلام (ص) مروری بر فلم‌ و سریال‌هایی داشته ایم که با محوریت زندگی امام هشتم شیعیان سخته شده اند.

«ولایت عشق»

ولایت عشق

سریال «ولایت عشق» که چندی پیش از شبکه آی فیلم 2 نشر شد به کارگردانی «مهدی فخیم‌زاده» سال 1379 خورشید تولید شد.

داستان این سریال درباره بخشی از زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و اتفاقات بعد از مرگ «هارون الرشید» و به قدرت رسیدن مامون خلیفه عباسی است که در زمان نشر از رسانه ملی ایران با استقبال کم‌نظیر مخاطبان مواجه شد.

«مریلا زارعی»، «اکبر زنجانپور»، «لادن طباطبایی»، «فریماه فرجامی»، «فرخ نعمتی»، «بیتا فرهی»، «محمد صادقی»، «دانیال حکیمی»، «عنایت بخشی»، «داوود رشیدی»، «فتحعلی اویسی» و... از جمله بازیگران این سریال هستند.

«هر شب تنهایی»

هر شب تنهایی

«هر شب تنهایی» به کارگردانی «رسول صدرعاملی» محصول سال 1386 است که به طور غیر مستقیم به کرامات امام رضا(ع) اشاره کرده است.

این فلم داستان زندگی گرداننده یک برنامه خانوادگی  به نام «عطیه» را به تصویر می کشد که به گفته داکترها به دلیل مبتلا شدن به یک بیماری لاعلاج فرصت کوتاهی برای زندگی دارد؛  عطیه به توصیه همسرش راهی «مشهد مقدس» می شود و در این سفر اتفاقاتی برای وی می افتد که ...

«لیلا حاتمی»، «حامد بهداد»، «علی بکائیان»، «مبین عطاری» در این فلم ایفای نقش داشته اند.

«شب»

فیلم شب

فلم سینمایی «شب» به کارگردانی «رسول صدرعاملی» سال 1386 ساخته شده است؛ این فلم ماجرای یک عسکر را روایت می کند که قرار است در آخرین روزهای ماموریت خود کار انتقال یک متهم را انجام دهد اما به دلایلی مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند و...

«امین حیایی»، زنده یاد «عزت‌الله انتظامی» و زنده یاد «خسرو شکیبایی» در فلم «شب» بازی کرده‌اند.

«بدون قرار قبلی»

بدون قرار قبلی

فلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی «بهروز شعیبی» و  تهیه کنندگی «محمود بابایی» روایتگر داستان دختری به نام «یاسمن» است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار بیماری است و این مساله، سفر را برایش دشوار می‌کند، یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌ است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

«پگاه آهنگرانی»، «مصطفی زمانی»، «صابر ابر» و «الهام کردا»، «حامی ترابی»، «رضا صابری»، «امین میری»، «محمد کیانی»، «عرفان ابراهیمی» از جمله بازیگران این سریال هستند.

«دعوتنامه»

دعوتنامه

این فلم به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مهرداد فرید» محصول سال 1395 خورشیدی است.

«دعوتنامه»روایتگر زندگی شخص درمانده‌ای است که در مشهد زندگی می‌کند. کار او دزدی از زائران حرم علی‌بن موسی‌الرضا است و با این کار زندگی خود را سپری می‌کند.

«حمیدرضا آذرنگ»، «میترا حجار»، «شقایق فراهانی»، «شهاب شادابی»، «بهزاد جعفری» از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«روز هشتم»

فیلم روز هشتم

این فلم به کارگردانی «مهدی کرم‌پور» ساخته شده و در آن بازیگرانی چون مرحوم «انوشیروان ارجمند»، «علیرضا خمسه»، «امیرحسین مدرس»، «فرزاد حسنی» و مرحوم «عسل بدیعی» به ایفای نقش پرداختند.

داستان این فلم بيانگر سفر سه نفر است كه برای رسيدن به خواسته‌ خود عازم مشهد می‌شوند.

«زیارت»

زیارت

این فلم به کارگردانی «صادق کرمیار» محصول سال1388 بوده است.

 قصه این فلم با مردی آغاز می‌شود که برای رسیدن به طلب خود و پیدا کردن فرد بدهکار عازم مشهد می‌شود. او در این سفر زائران دیگری را می‌بیند که هر کدام به امید کرامتی از حضرت رضا(ع) عازم زیارت هستند.

«اردلان شجاع کاوه»، «ستاره اسکندری»، زنده یاد«حسن جوهرچی»، «کاوه سماک باشی»، «فریده سپاه منصور»، «الیکا عبدالرزاقی» و «ملیکا ناظری» در این فلم بازی کرده اند.

«بیا از گذشته حرف بزنیم»

بیا از گذشته حرف بزنیم

فلم کوتاه «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی «حمید نعمت‌الله» محصول سال 1387 است.

این اثر که در دو قسمت ساخته شده است، در پنجمین جشنواره فلم رضوی عنوان بهترین فلم، فلمنامه و کارگردانی را از آن خود کرد و در نشر تلویزیونی نیز مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: سه زن سپید موی (سالمند) به قصد زیارت و سیاحت عازم شهر مشهد می‌شوند و در آن‌جا اتفاقاتی برای آنها روی می‌دهد که...

«ثریا قاسمی»، «مهین شهابی»، «پوراندخت مهیمن»، «آزیتا لاچینی» و «فریده سپاه‌منصور» از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

«دو چشم بی‌سو»

دو چشم بی سو

این فلم با بازی «محمد کاسبی» و «مجید مجیدی» در سال 1362 ساخته شد و روایتی از زندگی فردی به نام مشهدی ایمان را به تصویر کشید که برای گرفتن شفای چشمان نابینای فرزند خود و حاجت روا شدن توسط خدا به امام رضا (ع) متوسل می شود.

«آوای نقاره‌ها»

این فلم تلویزیونی را «جواد مزدآبادی» به تهیه‌کنندگی «علیرضا قاسمخان» ساخته و در آن «آهو خردمند»، زنده یاد «شهرام عبدلی»، «جلال طباطبایی»، «حسن اسدی»، «کاوه سماکباشی»، «افشین سنگچاپ» و... بازی کرده‌اند.

آوای نقاره ها قصه چهار نفر را روایت می‌کند که در حرم امام رضا (ع) گره از مشکلات زندگی شان گشوده می شود.

«لیست انتظار»

فیلم لیست انتظار

این اثربه کارگردانی «اصغر هاشمی» و تهیه‌کنندگی «سیدکمال طباطبایی»  تولید شده است و «حسین عابدی»، «سمیرا حسینی»، «غلامرضا بایزن منش»، «حجت مشرفی»، «مینا طاهری» و ... در آن بازی کردند.

این فلم درباره‌ یک زوج به نام های صمد و پروانه است كه به تازگی ازدواج كرده‌اند. آن ها در آغاز زندگی مشتركشان به مشهد می‌روند، استقرار در مسافرخانه‌ای نزديک حرم و زيارت، فرصتی است كه بيشتر با روحيات يكديگر آشنا شوند و...

«آسمان هشتم»

آسمان هشتم

«آسمان هشتم» فلمی به کارگردانی و نویسندگی «حسن نجفی» محصول سال1389 است.

یک خانواده باکویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند، اما در بدو ورود با مشکل مواجه می‌شوند. «رحمت» دانشجوی سال آخر طب (پزشکی) با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند.

«محمد کاسبی»، «رحیم نوروزی»، «خالده قلی آوا»، «قربان مسیم اف»، «محمدمهدی فقیه منفرد» و ... از بازیگران این فلم می باشند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر