نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
465
-
الف
+

«نواهنگ»؛ بستر مناسبی برای رشد نوهنرمندان موسیقی افغانستان

شبکه هنرمندان موسیقی افغانستان از برنامه نواهنگ به خاطر رشد جوانان مهاجر تشکر و قدردانی نمود.

 به گزارش آی فیلم 2، مرحله نهایی فصل سوم مسابقه «نواهنگ» شامگاه سه شنبه 1 حمل (فروردین) 1402 از شبکه آی فیلم 2 نشر شد و نفرات برتر این دوره معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه و مرحله نهایی مسابقه نواهنگ، پیامی از سوی رییس شبکه هنرمندان موسیقی به نمایندگی از هنرمندان عرصه هنر موسیقی افغانستان نشر شد که در آن «فردین عسکری» ضمن تقدیر و تشکر از مردم ایران به خاطر میزبانی عزتمندانه و مهربانانه از مهاجران افغانستانی، برنامه نواهنگ را بستر مناسبی برای رشد نوهنرمندان موسیقی افغانستان خواند. 

وی ابراز امیدواری کرد با معرفی چهره های جدید در برنامه نواهنگ، زمینه برای رشد و اعتلای این افراد فراهم شده و ایشان مصدر خدمت به مردم خود باشند. 

لازم به یادآوری است پیش از این نیز هنرمندان شاخص افغانستان در دوره های مختلف مسابقه نواهنگ به شمول استاد فرهاد دریا، استاد امیرجان صبوری، صدیق شباب و ... حمایت خود را از این برنامه به گونه فردی اعلام نموده بودند. 

در فصل سوم مسابقه نواهنگ از بین چهارصد اشتراک کننده، 116 تن انتخاب شدند که از میان آن ها با انتخاب 42 استعداد برتر آوازخوانی مسابقه نواهنگ وارد مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی شدند.

در مرحله اصلی 42 تن در قالب شش گروه 7 نفره با هم رقابت کرده و به ترتیب مراحل 18 بهترین، 9 بهترین، 7 بهترین و 5 بهترین را تا فینال این رقابت طی کردند. مرحله نهایی فصل سوم مسابقه «نواهنگ» نیز شامگاه سه شنبه 1 حمل (فروردین) 1402 از شبکه آی فیلم 2 نشر شد و نفرات برتر این دوره معرفی شدند.

فصل سوم مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» با قضاوت و داوری هنرمندان برجسته افغانستان به شمول «عارف جعفری»، «شاه رسول قاسمی» و «تواب آرش» از شبکه آی فیلم2 نشر شد.

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر