نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1747
-
الف
+

سکانسی دیدنی از بازی «شهرام عبدلی» در سریال «تبریز در مه»

در این ویدیو سکانسی از سریال «تبریز در مه» با بازی مرحوم «شهرام عبدلی» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «شهرام عبدلی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران امروز شنبه ۶ حوت (اسفند) در شفاخانه قائم مشهد درگذشت.

«شهرام عبدلی» 29 ثور (اردیبهشت) 1355 در تهران متولد شد و اصالت آذری دارد.

وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات در مقطع لیسانس بودکه در سال 1378 با سریال «همسفر» ساخته «قاسم جعفری»، اولین تجربه بازیگری مقابل کمره تلویزیون را کسب کرد.

سریال «خط قرمز» به کارگردانی «قاسم جعفری» آغاز شهرت زنده یاد عبدلی در قاب تلویزیون بود که تا سال ها با همین نقش در میان مردم شناخته می شد.

«شب آفتابی»، «بانکی‌ها»، «از نفس افتاده»، «مختارنامه»، «کمکم کن»، «طفلان مسلم»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «خط‌شکن»، «آخرین دعوت»، «رستگاران»، «سال‌های مشروطه»، «تبریز در مه»، «فاصله ها»، «نابرده رنج»، «دختری به نام آهو»، «تکیه بر باد»، «پروانه»، «معمای شاه»، «در قصه‌ها زندگی می‌کنند»، «پرستاران»، «سر دلبران»، «حکایت‌های کمال»، «جلال 2»، «صبح آخرین روز»، «فرشتگان بی بال» و «راز ناتمام» از جمله سریال هایی است که این هنرمند ایرانی در آن ها نقش آفرینی کرده است.

او در سال 1381 با فلم «دختری در قفس» به کارگردانی «قدرت الله صلح میرزایی» وارد سینما شد و بعد از آن در فلم های متعددی نقش آفرینی کرد.

«قصه دل‌ها»، «سرقت ادبی»، «یکی برای همه»، «فرشته اعظم»، «ماه گرفتگی»، «نفس های آرام» و «روز چهاردهم» از دیگر آثار سینمایی زنده یاد «شهرام عبدلی» می باشد.

این هنرمند مطرح ایرانی علاوه بر فعالیت بازیگری در زمینه های دیگر همچون تهیه کنندگی، کارگردانی سینما و تیاتر، طراحی لباس و  نیز فعالیت داشته است برای مثال تجربه کارگردانی فلم سینمایی «زنگ آخر» به تهیه کنندگی «اشکان حاج حسنی» را برعهده داشته است که پسر بزرگترش، «آرتین» نیز در آن ایفای نقش کرده است.

عبدلی بازیگر 46 ساله که برای بازی در سریال «آسوده باش» به تهیه‌کنندگی «مرتضی اسکافی»در مشهد به سر می‌برد، به علت خونریزی مغزی در کمای عمیق فرو رفته بود، امروز شنبه ۶ حوت (اسفند) در شفاخانه قائم مشهد درگذشت.

در ویدیو فوق سکانسی از سریال «تبریز در مه» با نقش آفرینی «شهرام عبدلی» را به بهانه درگذشت این هنرمند سینما و تلویزیون ایران تماشا می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
سارا

روحش شاد