نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
611
-
الف
+

درخشش فلم کوتاه «رویا» در جشنواره «آکولید» و «یوروشورتس»

فلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا محمدی» موفق به کسب دو جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی «آکولید» و «یوروشورتس» شد.

به گزارش آی فیلم 2، فلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا محمدی» موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی از بیستمین دوره جشنواره «آکولید» امریکا و جایزه بهترین تهیه‌کننده جوان دوره سی و یکم «یوروشورتس» لهستان شد.

فلم «رویا» در بیستمین دوره آکولید در ماه نوامبر (قوس ۱۴۰۱)، موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی بهترین فلم کوتاه از این جشنواره شد و در دوره سی و یکم جشنواره یوروشورتس موفق به کسب جایزه Marcin Stachurskiego بهترین تهیه کننده جوان، از صندوق مالی موسسه هنر فلم لهستان گردید.

این فلم پیش‌ از این موفق به کسب ۳ جایزه از ششمین دوره جشنواره «پنج قاره ونزوئلا» و جایزه بهترین فلم کوتاه جشنواره «باهیای برزیل» شده و در نوزدهمین دوره جشنواره «حقوق بشر بارسلونا»، هفتاد و سومین دوره جشنواره «مونتکاتینی ایتالیا» و بیست و پنجمین دوره جشنواره «فالودی مجارستان» و جشنواره «دیاسپورا کانادا» نیز حضور داشته است.

فلم کوتاه «رویا» راوی داستان زوج جوان افغانستانی است که تلاش می‌کنند به‌صورت غیرقانونی راهی اروپا شوند اما با حوادث جبران‌ناپذیری روبرو می‌شوند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رقیه نیکو، مصطفی تیمور لکزائیان و میلاد زارعی بازیگران این فلم کوتاه هستند.

گفتنی است فلم «رویا» در ادامه حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی، طبق اعلام سایت جشنواره «فلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود»، نامزد دریافت جایزه بهترین فلم کوتاه و بهترین صدا از چهارمین دوره این رویداد است. این فلم در بخش رقابتی بیستمین دوره «جشنواره کاتماندو» نپال نیز حضور خواهد داشت.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر