نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1762
-
الف
+

سریال تاریخی «سنجرخان»؛ روایتی از یک قهرمان ملی در تلویزیون ایران

«سعید جلالی» تهیه کننده سریال تاریخی «سنجرخان» در یک مصاحبه در خصوص روند تولید و نشر این اثر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «سعید جلالی» تهیه کننده سریال تاریخی «سنجرخان» درباره‌ مراحل آماده‌سازی این اثر گفت: ثبت و تصویربرداری سریال تمام شده است و اکنون مراحل تخنیکی را پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: تدوین این اثر هم به پایان رسیده و مصروف انجام جلوه‌های ویژه کار هستیم. «سنجرخان» سریال بزرگی است و حداقل سه تا چهار ماه زمان می‌برد تا آماده نشر شود.

سنجرخان

به گفته این تهیه‌کننده، «سنجرخان» سریالی 26 قسمتی است که داستانی واقعی از 100 سال پیش را روایت می‌کند.

او درباره‌ داستان این مجموعه تاریخی خاطرنشان کرد: داستان بر اساس واقعیت است و ماجرای آن در زمان «احمد شاه قاجار» اتفاق می‌افتد. «سنجرخان» قهرمان ملی کُرد ایرانی است که علیه روس‌ها مبارزه کرده است.

سریال سنجرخان

این تهیه کننده ایرانی در پاسخ به اینکه چه میزان از داستان این مجموعه بر اساس مستندات تاریخی به تصویر کشیده است در مصاحبه با ایسنا گفت: به هر حال سریال تاریخی را نمی‌توان کاملا مستند ساخت. نمی‌خواهیم مستند تاریخی بسازیم بلکه می‌خواهیم یک داستان تاریخی را روایت کنیم. بر این اساس، سریال قاعدتا جلوه‌های دراماتیک، جلوه‌های نمایشی و حماسه دارد و مقداری هم نویسنده با افزودن داستان‌های فرعی به قصه تلاش می‌کند به داستان پروبال بدهد.

نقش شخصیت اصلی این سریال (سنجرخان وزیری) را «فرشید گویلی» از هنرمندان کردستانی ایفا می‌کند. «محمود پاک‌نیت»، «احمد نجفی»، «جلیل فرجاد»، «پیام دهکردی»، «علی اوسیوند»، «فاطمه شکری»، «لیلی سعیدی»، «شیما ملایی» و «زاهد زندی» نیز از دیگر بازیگران حرفوی و بومی «سنجرخان» هستند.

سنجرخان

 

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر