نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1714
-
الف
+

مقام دوم مسابقه «نواهنگ» چگونه وارد عرصه آوازخوانی شد؟

«علی عمر» دارنده رتبه دوم مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» با حضور در استودیو شبکه آی فیلم 2 از نحوه ورودش به عرصه موسیقی و چالش های خود گفت.

«علی عمر» از آوازخوان های جوان افغانستانی و دارنده رتبه دوم مسابقه «نواهنگ 2» در یک گپ و گفت صمیمانه در برنامه «پنجره آی فیلم» از تجربه حضور خود در مسابقه استعدادیابی شبکه آی فیلم 2 گفت و به سوال های هواداران خود پاسخ داد.

به گزارش آی فیلم 2، «علی عمر» در خصوص نحوه آشنایی و حضور در مرحله دوم مسابقه «نواهنگ» عنوان کرد: من ابتدا به خاطر وجود مشکلات اقتصادی و مصروفیت های کاری تمایل چندانی برای حضور نداشتم اما با تماس و پیگیری های دوست و هم صنفی خود «احمد جیلانی» که در دور اول این برنامه اشتراک کرده بود و توانسته بود به مقام دوم دست پیدا کند با برنامه «نواهنگ» آشنا شدم و با توجه به تشویق های اطرافیان بلاخره در مسابقه استعدادیابی شبکه آی فیلم 2 برای آوازخوان های مهاجر افغانستانی اشتراک کردم.

این آوازخوان جوان درباره انتخاب نام هنری خود نیز اظهار داشت: نام من در تذکره «علی احمد احمدی» است پس از ورود به عرصه موسیقی خواستم تا نام «علی احمدی» را انتخاب کنم اما نام پرتکراری بود از این رو نام «علی عمر» را برگزیدم تا خاص تر باشد.

آوازخوان جوان هراتی در پیوند با نحوه ورودش به عرصه آوازخوانی گفت: همانطور که قبلا نیز  اشاره کردم با توجه به مصروفیت های کاری و مسئولیت های اقتصادی که بر دوش داشتم فرصتی برای ورود به عرصه موسیقی برایم پیش نیامد تا اینکه در یک مجلس به تشویق اطرافیانم آواز خواندم که بسیار مورد استقبال هم قرار گرفت از این رو با تشویق های دوستان و آشنایان شروع به فعالیت در این حوزه کردم و در نزد استاد «احمد رئوف فتحعلی خان» از سن 20 سالگی به مدت 8 سال شاگردی کردم.

«علی احمد احمدی» در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان درباره رقیب اصلی خود در نواهنگ اظهار داشت: از همان شروع مرحله 10 بهترین که به همراه رقبای خود تمرین داشتیم؛ همواره «داوین نیکزاد» (دارنده مقام اول مسابقه نواهنگ 2) را به عنوان رقیب اصلی خود در این مسابقه احساس کردم.

همچنین این غزل خوان هراتی در خصوص الگو های خود در عرصه آوازخوانی نیز عنوان کرد: من آوازخوان خاصی را به عنوان الگو در نظر نگرفتم اما همواره به آهنگ های «فرهاد دریا»، «اختر شوکت»، زنده یاد «احمد ظاهر» و «نجیب نوابی» علاقه داشتم و آهنگ هایی از این هنرمندان افغانستانی را نیز بازخوانی کرده ام.

وی در ارتباط با تصمیات خود در آینده نیز اظهار داشت: دوست دارم برای افرادی که به موسیقی علاقه دارند و مثل من امکان ورود به این عرصه برایشان دشوار است مکانی را فراهم و از استعداد های جوان حمایت کنم.

در کلام آخر «علی عمر» خطاب به جوانان گفت: من برای رسیدن به جایگاه حال خود تلاش زیادی کردم از این رو به آن ها توصیه می کنم  برای اهداف خود تلاش کنید و ناامید نشوید تنها مرگ است که چاره ندارد؛ با تجربه ای که خود من کسب کرده ام می گویم که هر چیزی امکان دارد.

لازم به ذکر است «علی عمر» متولد سال 1371 خورشیدی و اصالتا اهل «هرات» است که در سبک غزل آوازخوانی می کند. 

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر