نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1868
-
الف
+

رونمایی از کتاب‌های شعر کودکانه «حسن نوروزی» در نمایشگاه کتاب تهران

از دو کتاب شعر کودک، اثر «حسن نوروزی» شاعر افغانستانی در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب‌های شعر کودکانه «ناگهان کلاغ» و «باغ کاغذی» از «حسن نوروزی» با حضور جمعی از علاقمندان به شعر و ادبیات کودکان در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب «تهران» برگزار شد. 

نوروزی شاعر افغانستانی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه مخاطب شعرهای سروده شده در این کتاب کودکان خردسن ۷ تا ۹ سال است، اظهار داشت: این اشعار طی 15 سال گذشته سروده شده است و بلاخره سال روان با تشویق دوستان خود موفق به چاپ این کتاب با همکاری انتشارات آمو شدم.

وی درخصوص استقبال از کتاب های ژانر کودک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: متاسفانه ادبیات کودک هم در افغانستان و هم در ایران مهجور و ناشناخته است. چرا که در این بخش کمتر کار شده است. به همین دلیل کسانی که به غرفه کودکان در نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند، شناخت چندانی نسبت به ادبیات کودکان ندارند. اما وقتی کتاب‌ها را به خانواده‌ها و کودکان معرفی می‌کنیم مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نوروزی درخصوص وضعیت ادبیات کودکان در افغانستان و جامعه مهاجر در ایران در مصاحبه با شهرآرانیوز گفت: متاسفانه طی ۴۰ سال اخیر به دلیل اتفاقات سیاسی که در کشور افغانستان رخ داده، به ادبیات کودک توجهی نشده است. به نظر من ادبیات کودک نیازمند ساز و کارهایی است که باید پیش تولید آن‌ را داشته باشیم.

این شاعر افغانستانی در ادامه افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در افغانستان انتشارات کودکانه به مدیریت «محمدرضا خاوری» کتاب‌های خوبی برای کودکان چاپ کرده‌اند. علاوه‌ بر آن گروهی به نام «گهواره» نیز در حوزه انتشارات دیجیتال ادبیات کودکان فعالیت داشته‌اند که این کتاب‌ها برای تمام کودکان افغانستانی در سراسر نقاط دنیا قابل دسترس است.

گفتنی است سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 ثور (اردیبهشت) آغاز و تا 31 ثور در مصلی تهران ادامه خواهد داشت. ناشران افغانستانی نیز در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر