نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1585
-
الف
+

«عصمت الطاف» نویسنده افغانستانی از کتاب «اینجا در نقشه نیست» رونمایی کرد

«عصمت الطاف» نویسنده افغانستانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جدیدترین اثرش با عنوان «اینجا در نقشه نیست» رونمایی کرد.

به گزارش آی فیلم 2، رونمایی و جشن امضای مجموعه داستانی با عنوان «اینجا در نقشه نیست» از «عصمت الطاف» با حضور علاقه مندان به ادبیات افغانستان ظهر روز جمعه 23 ثور (اردیبهشت) در محل ناشران خارجی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

«عصمت الطاف» نویسنده افغانستانی این کتاب در یک مصاحبه عنوان کرد: «اینجا در نقشه نیست» از 9 داستان کوتاه تشکیل شده است که محتوای اجتماعی و سیاسی دارد و حول محور وضعیت جنگ در افغانستان روایت می شود.

وی ادامه داد: در این مجموعه داستان شخصیت‌هایی را داریم که بر اثر جنگ شوهرشان، فرزندان‌شان، پدرشان و یا برادرشان را از دست داده‌اند. این شخصیت‌ها اگرچه یک فرد هستند، اما از یک بخش زیادی از جامعه افغانستان نمایندگی می‌کنند. چرا که بسیاری از مردم افغانستان بر اثر جنگ و ناامنی عزیزان خود را از دست داده‌اند.

این نویسنده افغانستانی در گفت و گو با شهرآرانیوز بر داستان ضد جنگ کتابش تاکید کرد و گفت: بسیاری از رمان‌های تاثیرگذار در دنیا براساس همین‌گونه داستان‌ها خلق شده‌اند. اگر ما بتوانیم این مسائل را روایت کنیم آنگاه است که می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. این تاثیرگذاری ادبیات در جامعه افغانستان تاحدودی دشوارتر است، چرا که سطح خوانش آثار داستانی خیلی پایین است.

ناشران افغانستانی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پررنگی دارند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر