نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1590
-
الف
+

برگزاری یک نمایشگاه هنری با هدف شناسایی بیشتر ظرفیت های فرهنگی ایران و افغانستان

نمایشگاه هنرهای تجسمی از هنرمندان افغانستان و ایران در نگارخانه «کمال الملک» پاکدشت به مدت یک هفته برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، در نمایشگاهی در نگارخانه «کمال الملک» پاکدشت، بیش از ۹۰ اثر در بخش‌های نقاشی، نگارگری و خوشنویسی از هنرمندان ایران و افغانستان در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی

«نثار احمد تاجیک» عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستان در یک مصاحبه پیرامون برگزاری این نمایشگاه گفت: اگر چه ایران و افغانستان با مرزهای سیاسی از هم جدا شده اند اما میان مردم هر دو کشور هیچ فاصله ای وجود ندارد و آثار فاخری که امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، می تواند این امر را ثابت کند.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۹۰ اثر در بخش‌های نقاشی، نگارگری و خوشنویسی از هنرمندان دو کشور که ۲۰ نفر از آن ها خرد سن می باشند در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه

به گفته تاجیک، مردم ایران و افغانستان از مشترکات زیادی همچون زبان، فرهنگ، هنر و صنایع دستی برخوردارند که تقویت هر یک از این اشتراکات، می‌تواند به نزدیک شدن بیش از پیش آن‌ها کمک کرده است.

عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستان افزود: تا کنون برنامه‌های فرهنگی مشترک متعددی بین هنرمندان ایرانی و افغانستانی در شهرستان پاکدشت برگزار شده که این امر موجب شناخت بیشتر از ظرفیت‌های ملت دو کشور داشته و شناخت آنان را با یکدیگر بیشتر می‌کند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی

گفتنی است این نمایشگاه به مدت یک هفته در نگارخانه کمال الملک پاکدشت، واقع در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی برپا خواهد بود.

م ا

نظر شما
ارسال نظر