نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2372
-
الف
+

بازیگران طنز آی فیلم 2 در فلم های جدی جشنواره فجر ایران

«مهران مدیری»، «پژمان جمشیدی»، «امین حیایی» و «مجید صالحی» با فلم‌های غیرکمیدی در چهلمین دوره جشنواره فجر حضور دارند.

به گزارش آی فیلم 2، در میان نام بازیگرانی که در چهلمین جشنواره فجر حضور خواهند داشت، نام چند چهره دیده می‌شود که بیشتر با نقش‌های کمیدی نزد مخاطبان محبوب شده‌اند و با وجود تجربه نقش‌های جدی و بازی در آثار غیرکمیدی، به عنوان کمدین شناخته می‌شوند.

«پژمان جمشیدی»، «امین حیایی»، «مجید صالحی» و «مهران مدیری» چهار بازیگری هستند که با فلم‌های غیرکمیدی مانند «بی‌مادر»، «علف‌زار»، «برف آخر» و «خائن کشی» راهی جشنواره فجر می‌شوند.

پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی این روز‌ها یکی از ستاره‌های محبوب آثار کمیدی است که حضورش بخش زیادی از فروش خوب فلم در گیشه را تضمین می‌کند.

او در طول فعالیت حرفوی خود، در فلم‌های غیرکمیدی هم حضور داشته، اما معمولا رگه‌هایی از کمدی و شوخی در نقش او دیده می‌شده. فلم «خط فرضی» در مقایسه با آثار پیشین جمشیدی موردی استثنا است. فضا و قصه فلم که به دروغ و پنهان کاری می‌پردازد کاملا جدی ا‌ست و نقش جمشیدی هم به عنوان همسری نامهربان و بداخلاق، هیچ نسبتی با کمیدی ندارد.

این بازیگر امسال در دو فلم «بی‌مادر» ساخته «سیدمرتضی فاطمی» و «علف‌زار» کاری از «کاظم دانشی»، ایفای نقش کرد و تجربه‌های متفاوتی را پشت سر گذاشت. هنوز جزئیاتی از نقش‌های جمشیدی منتشر نشده، اما او در این فلم‌ها گریم متفاوتی دارد و متناسب با ژانر و فضای آن‌ها، نقش‌هایی جدی برعهده داشته است.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی سال گذشته با «خط فرضی» موفقیتی به دست نیاورد و دو فلم جدیدش شانس‌های تازه‌ای برای این بازیگر محسوب می‌شوند. جمشیدی در «بی‌مادر» با چهره‌هایی مانند «امیر آقایی» و در «علف‌زار» با «سارا بهرامی» و «ستاره پسیانی» همبازی بوده است.

گفتنی است تا کنون سریال های «پژمان»، «نفس»، «دیوار به دیوار»و «دیوار به دیوار 2» با هنرنمایی «پژمان جمشیدی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است. 

امین حیایی
امین حیایی در دهه ۹۰ با حضور در چند فلم غیرکمیدی خوب مانند «شعله‌ور»، «دارکوب» و «درخونگاه» بار دیگر توانایی خود را در بازیگری ثابت و جایگاهش از ستاره کمیدی آثار تجاری تغییر کرد.

بازی در فلم‌های جدی باعث نشد امین حیایی از ژانر کمیدی فاصله بگیرد و همچنان بعضی از پیشنهاد‌های کمیدی‌اش را می‌پذیرد، اما در کنار این آثار، بازی در فلم‌های غیرکمدی را هم پیگیری می‌کند.

برف آخر

دو فلم «برف آخر» ساخته «امیرحسین عسگری» و «قاتل و وحشی» اثر «حمید نعمت الله»  آخرین فلم‌های جدی این بازیگر هستند که از میان این دو، «قاتل و وحشی» اجازه حضور در جشنواره را پیدا نکرد و «برف آخر» تنها فلم حیایی در چهلمین جشنواره فجر است.

او در این فلم نقش یک دامپزشک را بازی کرده و با «مجید صالحی» و «لادن مستوفی» همبازی بوده. آخرین حضور امین حیایی در جشنواره فجر به سال ۹۷ و فلم «درخونگاه» برمی‌گردد. او برای بازی در این فلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

گفتنی است تا کنون سریال های «همسایه ها»، «همسران»، «آسمان من»، «آمین»، «ساخت ایران»، «کلاه پهلوی»، «روزگار جوانی»، «روزگار جوانی 2» با بازی «امین حیایی» از شبکه ای فیلم 2 نشر شده است. 

مجید صالحی
یکی دیگر از کمیدین‌هایی که سال روان با فلمی جدی در رقابت جشنواره فجر اشتراک می‌کند، مجید صالحی است. او نیز در سال‌های گذشته، نقش‌هایی کاملا جدی را ایفا کرده و اکنون فلم «صحنه‌زنی» ساخته «علیرضا صمدی» را روی پرده سینما دارد، اما تعداد آثار کمیدی این بازیگر در سینما و تلویزیون بیشتر است و با نقش‌های کمیدی خود در ذهن مخاطبان مانده است.

برف آخر

صالحی نیز مانند امین حیایی امسال با «برف آخر» در چهلمین جشنواره فجر قضاوت و داوری می‌شود. پذیرفته نشدن «صحنه‌زنی» در دوره قبل جشنواره باعث شد «مجید صالحی» از اشتراک در این رقابت جا بماند، اما او امسال پس از چند دوره غیبت در جشنواره فجر با یک نقش متفاوت و جدی به جشنواره باز خواهد گشت.

گفتنی است تا کنون سریال های «سه در چهار»، «مدینه»، «زیر آسمان شهر 2»، «آرام میگیریم»، «خوش غیرت»، «خوش رکاب»، «ترش و شیرین»، «مجید دلبندم»، «کوچه اقاقیا»، «خانه پدری» و برنامه «سیب خنده» با هنرنمایی «مجید صالحی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

مهران مدیری
مهران مدیری سابقه حضور در آثار غیرکمیدی را داشته است، اما او به واسطه سریال‌های کمیدی پرمخاطبی که ساخته و نقش‌های بامزه‌ای که در این مجموعه‌ها بازی کرده، به عنوان کارگردان و بازیگر آثار کمیدی شناخته می‌شود. مدیری بعد از آخرین تجربه سینمایی‌اش فلم «درخت گردو» باز هم به یک پیشنهاد جدی پاسخ مثبت داده و اولین همکاری با «مسعود کیمیایی» را تجربه کرده است.

هرچند که حضور در «درخت گردو» افتخاری نصیب او نکرد و حتی بازی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت، اما اکنون «خائن کشی» برگ برنده مهمی برای مهران مدیری است. قصه فلم کیمیایی در دهه ۳۰ می‌گذرد و مربوط به بخشی از زندگی یک شخصیت واقعی به نام «مهدی بلیغ» کلاهبردار معروف است.

با توجه به داستان فلم، انتظار می‌رود شاهد نقش متفاوتی از مهران مدیری باشیم. او در این فلم با بازیگرانی مانند «امیر آقایی»، «سارا بهرامی»، «حمیدرضا آذرنگ»، «پانته‌آ بهرام» و «پولاد کیمیایی» همبازی شده است.

خائن کشی

 سریال های «شب های برره»، «دردسر والدین»، «جایزه بزرگ»، «درحاشیه 1»و «در حاشیه2» با هنرنمایی «مهران مدیری» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر