نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2508
-
الف
+

استقبال باشندگان ولایت «بدخشان» از برگزاری نمایشگاه کتاب+تصاویر

پنج هزار کتاب در ولایت «بدخشان» توسط کتابخانه «احمد نبیل قاضی زاده» به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم 2، پنج هزار کتاب در ولایت «بدخشان» توسط کتابخانه «احمد نبیل قاضی زاده» به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد که از این تعداد هشت صد جلد کتاب آن مربوط به شاعران و نویسندگان ولایت بدخشان بود.

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه خیابانی کتاب روز شنبه هفته جاری آغاز و روز جمعه ۱۲ قوس (آذر) در ولایت بدخشان پایان یافت؛ مسئولان این نمایشگاه برای کودکان که مسوولیت خانواده های خود را به دوش دارند کتاب و قلم به عنوان تحفه تقدیم نمودند.

قاضی زاده مسئول برگزاری این نمایشگاه در یک مصاحبه گفته است: «ما به عقب بر نمی گردیم و از گذشته قوی تر حرکت می کنیم و از دیگران نیز توقع داریم که در راستای روشن سازی اذهان مردم گام بردارند.»

«نقیب الله ثاقب یار» رئیس اطلاعات و فرهنگ حکومت ضمن قدردانی از برگزاری این چنین نمایشگاه کتاب خیابانی گفت: ولایت بدخشان ریشه در تاریخ کهن و چند هزار ساله دارد و حکومت مسئولیت دارد که از فرهنگیان و کتاب فروشی ها حمایت کند.

به نقل از خبرگزاری رها، طبق گفته های او مرگ تدریجی یک ملت زمانی به وقوع می پیوندد که فرهنگ یک ملت از میان برداشته شود.

در همین حال باشندگان بدخشان از این اقدام استقبال می کنند و از حکومت می خواهند در راستای بازگشایی مکاتب و حمایت از مطالعه اقدام جدی نمایند.

ختم نمایشگاه خیابانی کتاب با حضور پسران و جوانان مزین شده بود که نان آور خانه های خود بوده و از درس و تعلیم نیز بنابر مشکلات اقتصادی باز مانده بودند.

نمایشگاه کتاب

مسوولان این نمایشگاه خیابانی کتاب نیز بخاطر تشویق و ترویج فرهنگ مطالعه برای کودکان که بجای قلم، درس و تعلیم بوت پالیشی می کنند کتاب و قلم به عنوان تحفه تقدیم نمودند.

نمایشگاه خیابانی کتاب در حالی در بدخشان به نمایش گذاشته می شود که چندی قبل تعدادی از کتابخانه ها به دلیل نبود مشتری و مخاطب دروازه های خود را بستند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر