نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3587
-
الف
+

«لینا علم»: صدای هنرمندان افغانستان را به گوش دنیا می رسانم

«لینا علم» هنرپیشه مشهور افغانستان در حمایت از هنرمندان کشورخود نمایش تیاتری مشترک در امریکا اجرا خواهد کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «لینا علم» هنرپیشه مشهور افغانستان با همکاری شماری از هنرمندان خارجی و انجمن نویسندگان شهر لس آنجلس امریکا در حمایت از هنرمندان کشورش یک نمایش تیاتر اجرا می کند.

انجمن نویسندگان لس آنجلس با همکاری بانو علم و برخی از هنرمندان خارجی پس از تحولات اخیر در افغانستان با شماری از پناهجویان افغانستان که در داخل این کشور مانده اند و یا به خارج از کشور در کمپ های مهاجرین کشورهای همسایه و یا دیگر نقاط جهان مستقر شده اند مصاحبه های گوناگونی انجام داده و بر اساس این مصاحبه ها، این نمایش تیاتر را ساخته اند.

مسئولان نهاد نویسندگان لس انجلس گفته اند که می خواهند از این صداها، تیاتری را تهیه کرده و به نمایش بگذارند تا توجه جهانیان را به جانب آن هنرمندان، شاعران و نویسندگان افغانستانی معطوف کنند.

گفتنی است «لینا علم» زاده ۱۳۵۷ هجری خورشیدی در کابل است. او در سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی به‌علت جنگ‌های داخلی در افغانستان با خانواده‌اش به امریکا، مهاجرت کرد.

بانو علم بازیگری در فلم را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و تاکنون در فلم هایی چون «بچه کابلی»، «نامه‌ ای به رییس‌جمهور» و «حسن»، به حیث کرکتر مرکزی، نقش بازی کرده‌ است.

وی همچنین در سریال «شیرین» حضور داشته و جوایزی متعددی را نیز دریافت کرده‌ است. 

بیشتر بخوانید:

«لینا علم» داور جشنواره ایمجین ایندیا 2020 شد

بانوانی که چهره سینمای افغانستان را تغییر دادند

«لینا علم» بهترین بازیگر زن شد

«لینا علم» بازیگر مشهور افغانستانی: در جریان فلمبرداری یک سریال با بمب به ما حمله کردند/ تلاش می کنم یک پیام آور خوب صلح باشم

م ا 

نظر شما
ارسال نظر