نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2404
-
الف
+

خانه هنرمندان ایران میزبان آثار «هنرمندان افغانستانی» می‌شود

دو نمایشگاه «هم خانه» و هنرهای تجسمی «ساتین» از آثار هنرمندان مهاجر افغانستانی در تهران میزبانی می کنند.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم افتتاحیه دو نمایشگاه «هم خانه» و دومین سالانه هنرهای تجسمی «ساتین» روز جمعه 16 میزان (مهر) در تهران با نمایش آثاری از هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران برگزار می شود.

بر این اساس، نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی با عنوان «هم‌خانه» از عصر روز جمعه ۱۶  میزان(مهر) در گالری‌های «زمستان» و استاد«ممیز» خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می‌کند.

این نمایشگاه به کوشش هنرمندان افغانستانی مقیم ایران و حمایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران و همکاری «خانه‌ هنرمندان» ایران برگزار می‌شود و از ۱۶ تا ۲۶ مهر(میزان) میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

ساتین

همچنین نمایشگاه آثار برگزیده دومین سالانه هنرهای تجسمی «ساتین» نیز با شعار «نگرش نو، بیان تازه» روز جمعه 16 میزان (مهر) افتتاح می‌شود و به مدت دو هفته برقرار خواهد بود.

از اهداف برگزاری این نمایشگاه، ایجاد انگیزه در میان هنرمندان، به ویژه هنرمندان جوان در شرایط بحران ناشی از بیماری کرونا است.

سالانه ساتین در پنج رشته عکاسی، مجسمه‌سازی، چاپ دستی، نقاشی و رسانه‌های جدید (ویدئو آرت، پرفورمنس‌آرت، چیدمان و آثار چندرسانه‌ای) در «گالری ملی» و «گالری خیال شرقی» برگزار می‌شود.

در بخش نمایشگاهی سالانه دوم بعلاوه نمایش آثار هنرمندان ایرانی، بخش جنبی این نمایشگاه به نمایش آثار هنرمندان افغانستان اختصاص داده شده است.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین