نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1755
-
الف
+

سکانسی از سریال «بدون شرح» با نقش آفرینی زنده یاد «فتحعلی اویسی»

در این ویدیو هنرنمایی «فتحعلی اویسی» در سریال «بدون شرح» را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «فتحعلی اویسی» بازیگر کهنه کار ایرانی که مدتی قبل بر اثر سکته مغزی به کما رفته بود، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

اویسی زاده ۲۱ جدی (دی) ۱۳۲۴ در قم کارگردان و بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس امریکا در سال ١٣۵٣ بود.

فعالیت سینمایی فتحعلی اویسی با بازی در فلم «قدغن» «علیرضا داودنژاد» در سال ١٣۵٧ آغاز شد.

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی ایران درآمد و در دهه شصت در فلم‌های بسیاری بازی کرد.

اویسی در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فلم بلندش «مریم و میتیل» فلم موفقی از آب درآمد. 

در سینما هم بازی ماندگار او در فلم‌های «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی(۱۳۶۵) ، «سرب»  مسعود کیمیایی(۱۳۶۷)، «هی جو» منوچهر عسگری نسب (۱۳۶۷)، «بانو» داریوش مهرجویی(۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی»  بهروز افخمی، ۱۳۷۶ و فلم «مومیایی۳»  محمدرضا هنرمند(۱۳۷۸ ) در یادها مانده است.

در تلویزیون نیز نقش آفرینی زنده یاد اویسی در یک قسمت از مجموعه «تهران ۱۱» و مجموعه «چمدان‌های بسته» تحسین همه را برانگیخت و اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، ‌بازی در مجموعه تلویزیونی  «بدون شرح» بود.

اویسی به جز حضور در «کمربندها را ببندیم » و «بدون شرح» در سریال‌هایی چون «دارا و ندار»، «دست بالای دست» و «زیر زمین»» و ... به ایفای نقش پرداخته است. 

در ویدیو فوق سکانسی از هنرنمایی مرحوم اویسی در سریال «بدون شرح» را مشاهده میکنید.

گفتنی است تا کنون سریال های «سربداران»، «زیرزمین»، «خودرو تهران 11»، «تصمیم نهایی»، «ولایت عشق»، «کوچک جنگلی»،«پس از باران» و «تفنگ سرپر» با هنرنمایی زنده یاد اویسی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است. 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر