نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2071
-
الف
+

خاکسپاری «ارشا اقدسی» بدلکار مشهور ایرانی

در این گزارش تصویری بخشی از مراسم خاکسپاری «ارشا اقدسی» را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار مشهور ایرانی از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، ۲۲ اسد (مرداد) در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

اقدسی

ارشا اقدسی

«ارشا اقدسی» بدلکار ایرانی که چندی قبل در جریان ثبت یک فلم خارجی در «لبنان» دچار سانحه‌ و جراحت جدی شده بود، غروب چهارشنبه، ۱۳ اسد(مرداد) در بیروت درگذشت.

ارشا اقدسی

این مراسم بدرقه با حضور محدودی از دوستان و خانواده این بدلکاری ایرانی با نواختن طبل و سنج به شیوه عزاداری مردم جنوب ایران آغاز شد. 

ارشا اقدسی

اجرای این مراسم بر عهده «سید جواد هاشمی» بود و البته جمعیت قابل توجهی از همکاران و علاقه‌مندان ارشا اقدسی نیز در محل حضور داشتند.

ارشا اقدسی

زنده یاد «ارشا اقدسی» یکی از برترین بدلکاران جهان بود که جوایز زیادی را کسب کرد. وی در فلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپنیهای بزرگ فلم‌سازی همکاری داشته است.

ارشا اقدسی

مرحوم «ارشا اقدسی» 14 ثور(اردیبهشت) سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی جاپانی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال 84 در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن اعلان دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی یکی از بزرگترین بدلکاران ایران و جهان آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را آغاز کرد.

اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کورس های بدلکاری «پیمان ابدی» شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد.

«ارشا اقدسی» سرانجام در سال 1385 گروه بدلکاران 13 را تأسیس کرد.

ارشا اقدسی

او همچنین در آثاری چون «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه باهم هستیم»، «سونامی» و… گروه بدلکاری را همراهی کرده بود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر