نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1865
-
الف
+

برقراری روابط خواهر خواندگی بین 2 شهر تاریخی ایران و تاجیکستان

مقامات شهرداری «یزد» با امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی این شهر با «خجند» تاجیکستان موافقت کردند.

به گزارش آی فیلم 2، اعضای شورای اسلامی شهر «یزد» با امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی این شهر با «خجند» تاجیکستان موافقت کردند.

بر اساس مصوبه اعضای شورای اسلامی قرار است مقامات شهرداری یزد با مقامات شهرهای «کربلای» عراق، «خجند» تاجیکستان، «بورسا» و «انطاکیه» ترکیه، «لیون» فرانسه و «هایدلبرگ» آلمان تفاهمنامه خواهر خواندگی امضا کنند.

شهر یزد هم اکنون با مقامات شهرداری های پوتی گرجستان، براگا پرتغال، خیوه ازبکستان، سویا اسپانیا، لینز اتریش، گیومری ارمنستان و پینگ یائو چین پیمان خواهرخواندگی امضا کرده است.

خواهرخواندگی یک پیمان نامه جهانی و شناخته شده در حوزه مدیریت شهری است که هر شهر این قرارداد را با توجه به رویکردها، دغدغه‌ها و چشم اندازهای خود با دیگر شهرهایی که به دلایل مشخصی آن‌ها را انتخاب کرده، منعقد می‌کند.

قراردادهای خواهر خواندگی برای هر شهر به خصوص شهرهای تاریخی و میراث جهانی، سرمایه و اعتبار محسوب می‌شود و کمیت و کیفیت خواهرخوانده‌های شهرها، شاخص و نشانگر اعتبار آن‌ها در مقیاس جهانی است.

پیمان خواهر خواندگی همچنین منجر به تقویت روابط شهرها در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، تجارت، مراودات علمی و دانشگاهی، برقراری تعاملات فرهنگی و رونق فعالیت‌های گردشگری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برقراری روابط خواهر خواندگی بین 2 شهر تاریخی ایران و ازبکستان

با «خجند» عروس افسانه ای دنیا بیشتر آشنا شوید+تصاویر

«نارین قلعه» میبد یزد ؛ دژی مستحکم به قدمت تاریخ

م ا

نظر شما
ارسال نظر