نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2000
-
الف
+

قدردانی «سرور بختی» از آی فیلم۲ به دلیل برگزاری مسابقه «نواهنگ»

«سرور بختی» رئیس موسسه فرهنگی «اکو» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2، از تاثیر برگزاری مسابقه «نواهنگ» در همگرایی کشور های فارسی زبان سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «سرور بختی» رئیس موسسه فرهنگی «اکو» به عنوان یکی از مهمانان حاضر در مراسم اختتامیه مسابقه «نواهنگ» در حاشیه این برنامه در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2، از تاثیرات برگزاری چنین برنامه هایی در همگرایی و همدلی کشور های فارسی زبان سخن گفت.

«سرور بختی» ضمن استقبال از برگزاری مسابقه «نواهنگ» و تاثیر مثبت آن در زندگی هنرمندان مهاجر عنوان کرد: از عوامل برگزاری این برنامه تشکری می کنم، مهاجران در همه جای دنیا قشری آسیب پذیر هستند که مجبور هستند برای یافتن آرامش و امنیت کشور خود را ترک کنند و شکل گیری چنین حرکت هایی در دست گیری و کمک به آن ها بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم که جامعه جهانی باید در این مسیر مواظب مهاجران باشد و باید به طرق مختلف به آن ها دست کمک برساند، از عومل شبکه آی فیلم 2 سپاس گزارم که چنین پروژه بزرگ و ارزشمندی را برای مهاجرین افغانستان برپا ساختند و آنطور که همه ما مشاهده کردیم واکنش های مثبتی از طرف جامعه مهاجران، ایرانیان و مردم افغانستان به دنبال داشته است و ما امیدوار هستیم که چنین مراسم ها و برنامه های فرهنگی در آینده هم بیشتربرگزار شود.

رئیس موسسه اکو در خصوص همکاری موسسات فرهنگی در زمینه تولیدات فرهنگی و هنری با هدف نزدیکی و قرابت کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای  فارسی زبان بیان کرد: موسسه فرهنگی اکو متشکل از 10 کشور و بعلاوه کشورهای فارسی زبان است؛ البته کشور های فارسی زبان  از اعضای فعال این موسسه هستند و هدف ما ایجاد فضای مشارکت فرهنگی و همدلی میان تمام کشور های منطقه است.

«بختی» در پیوند با این موضوع عنوان کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه ها و پروژه هایی این است که به تمام مردم کشورهای عضو منطقه پیام برسانیم که همه ما از یک ریشه هستیم و مشترکات فرهنگی و تاریخی داریم و البته موسسه فرهنگی اکو کوشش می کند تا در اجرای برنامه های فرهنگی برای سه کشور فارسی زبان هم اثر گذار باشد و با دیگر موسسات فرهنگی همکاری خواهیم کرد.

وی در خاتمه با اشاره به فرهنگی غنی کشورهای فارسی زبان گفت: به نظر من آثار فرهنگی که با هدف نزدیکی و قرابت فرهنگی کشورهای یک منطقه تولید می شود بهتر است با تکیه بر آداب رسوم و فرهنگ مردمان آن منطقه صورت گیرد و ما نیز در این اقدامات مشارکت خواهیم کرد.

گفتنی است «نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان جوان و مستعد افغانستانی مقیم ایران، برگزار شد.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر