نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1952
-
الف
+

مراسم «همدلی با نوروز» در تاجیکستان

مراسم «همدلی با نوروز» توسط سفارت افغانستان در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، مراسم «همدلی با نوروز» با حضور پررنگ سفرا و دیپلومات های کشورهای حوزه نوروز و همچنین مقامات و شهروندان افغانستان و تاجیکستان در محل سفارت افغانستان در «دوشنبه» برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید  و پخش سرود ملی  افغانستان  و تاجیکستان آغاز شد و سپس «محمدظاهر اغبر» طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن ایام بهار به حضار در این مراسم، نوروز  را فصل همدلی اقوام ملت های مختلف جهان و به خصوص کشورهای حوزه تمدنی نوروز خواند.

وی گفت که با فرا رسیدن نوروز و شکوفایی طبیعت، در حقیقت پیک دوستی، آشتی و مهربانی داده می شود و به جا خواهد بود تا همه به این پیام نوروز و بهار گوش  فرا بدهند و دست از جنگ و خشونت بردارند.

سفیر افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خرسندم که در این محفل خوشی،  اقشار مختلف از مردم  اعم از هنرمندان، دانشجویان و شهروندان تاجیکستانی ما  و حتی منتقدین دولت در کنار هموطنانشان جمع شده و این ایام نوروزی را با اتحاد و همبستگی جشن می‌گیرند.

به گزارش فارس، سپس دانش آموزان مکتب «سامانیان» در «دوشنبه» اشعار نوروزی قرائت کردند و هنرمندان افغانستانی موسیقی اجرا کردند.

در چارچوب این مراسم همچنین نمایشگاه کاردستی و فعالیت های هنری اعضای انجمن زنان مهاجر افغانستان در تاجیکستان برگزار شد که مورد استقبال و توجه بالای اشتراک کنندگان قرار گرفت.

در این مراسم از شرکت کنندگان، با غذاها، سمنو، شیرینی و نوشیدنی نوروزی پذیرایی شد.

همدلی با نوروزنوروز در تاجیکستان نوروز در تاجیکستان همدلی با نوروز در تاجیکستان همدلی با نوروزهمدلی با نوروزهمدلی با نوروزهمدلی با نوروزهمدلی با نوروزهمدلی با نوروز

نظر شما
ارسال نظر