نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1407
-
الف
+

«صحرا کریمی»: نگذاریم قصه های مربوط به جنگ در افغانستان فراموش شوند

«صحرا کریمی» رئیس افغان فلم در مصاحبه با آی فیلم2 در پیوند با اهداف برگزاری «جشنواره فلم سرباز» صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2 اولین جشنواره «فلم سرباز»  با ابتکار «افغان فلم»  به مناسبت ۹ حوت (اسفند) روز ملی سرباز در «کابل» راه اندازی شده است.

«صحرا کریمی» رئیس «افغان فلم» در حاشه افتتاحیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار آی فیلم 2 اظهار داشت: جشنواره فلم سرباز همان طور که از نام آن معلوم است درباره سربازان و نیروهای امنیتی افغانستان می باشد که از 6 تا 9 حوت (اسفند) در کابل برگزار می شود.

وی افزود: ما سعی کردیم از طریق برگزاری این جشنواره سهمی داشته باشیم در بازنمایی قصه ها و روایت های سربازان افغانستان و خانواده هایشان چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح.

رئیس افغان فلم عنوان کرد : افغانستان کشوری است که بیش از 40 سال جنگ در آن جریان دارد ولی هیچ وقت از قصه های جنگ فلم ساخته نشده و یا اگر ساخته شده است بسیاری از مردم آن را ندیده اند.بنابر این جشنواره فلم سرباز می تواند یک پلتفرم مناسبی باشد که بتوانیم این فلم هارا برای مردم و به خصوص برای سربازان به نمایش بگذاریم و نگذاریم قصه های این قشر از جامعه فراموش شود.

 بانو «کریمی» در خصوص تعداد فلم های حاضر در این جشنواره اظهار کرد : بیش از 55 فلم به دبیرخانه جشنواره رسیده اما 30 تا 40 فلم در 17 بخش برای مرحله رقابت گزینش شده اند و به فلم های برنده در هر بخش جوایز نقدی تعلق میگیرد که باعث تشویق و ترغیب فلمسازان افغانستانی خواهد شد.

لازم به ذکر است علاقه مندان برای مشاهده گزارش کامل افتتاحیه جشنواره ملی فلم سرباز افغانستان می توانند به قسمت «نگاه آی فیلم» به سایت شبکه آی فیلم 2 به آدرس fa2.ifilmtv.com مراجعه نمایند.

در پیوند با این خبر بخوانید :

استقبال «مسعود اندرابی» از ابتکار برگزاری «جشنواره فلم سرباز»

اولین جشنواره فلم سرباز در افغانستان آغاز به کار کرد

اسامی فلم های بلند داستانی بخش نهایی جشنواره «سرباز» منتشر شد

جشنواره فلم «سرباز» در «افغانستان» برگزار می شود

همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، «افغان فلم» و رادیو تلویزیون ملی افغانستان در برگزاری جشنواره فلم سرباز

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر