نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
582
-
الف
+

ویدیویی از اولین حضور «خسرو شکیبایی» در قاب تلویزیون

دراین گزارش ویدیویی از اولین حضور «خسرو شکیبایی» در قاب تلویزیون را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «خسرو شکیبایی» هنرپیشه مشهور ایران در عرصه سینما، تیاتر، تلویزیون و دوبله بود که با بازی ماندگار خود در بسیاری از فلم و سریال ها توانست به یکی از ماندگارترین چهره ها تبدیل شود.

وی برای نخستین بار در 19 سالگی روی صحنه تیاتر حضور پیدا کرد، اما ذوق هنری اش باعث شد که به «عباس جوانمرد» نویسنده و کارگردان تیاتر خوب ایران معرفی شود.

«شکیبایی» در سال 1353 برای اولین بار در فلم کوتاه «کتیبه» به کارگردانی «فریبرز صالح» نقش بازی کرد.

وی پس از تجربه فلم خط قرمز تا سال 1368 هجری خورشیدی در آثار متعددی نقش آفرینی کرد که «رابطه خوب»، «ترن و دزد» و «نویسنده» از جمله آن فلم ها هستند.

او در عرصه تلویزیون نیز حضور موفقی داشت. وی در سریال های ماندگاری از جمله «مدرس»، «کوچک جنگلی»، «لحظه»، «روزی روزگاری»، «کاکتوس»، «خانه سبز»، «تفنگ سر پر»، «آواز مه» و «در کنار هم»، به ایفای نقش پرداخت.

اگرچه شکیبایی بیشتر به واسطه نقش آفرینی در سینما و تلویزیون شناخته شده است اما صدای او ماندگار و تکرار نشدنی بود. خسرو شکیبایی پنج سال پس از ورود به عرصه تیاتر، در سال ۱۳۴۷ خورشیدی وارد حرفه دوبلوری شد.

استاد «خسرو شکیبایی» مدت ها از عارضه سرطان کبد رنج می برد، سرانجام در 4 صبح روز جمعه، 28 سرطان(تیر) 1387 خورشیدی به عمر 64 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران از دنیا رفت. 

در ویدیو بالا اولین حضور زنده یاد «خسرو شکیبایی» را در قاب تلویزیون مشاهده می کنید.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر