نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2074
-
الف
+

آهنگی که «خسرو شکیبایی» نمی خواست بخواند اما ماندگار شد + ویدیو

«افسانه بایگان» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران از خاطراتش با مرحوم خسرو شکیبایی در فلم سینمایی «مادر» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «افسانه بایگان» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران در برنامه «خارج از کادر» از خاطرات خود با مرحوم «خسرو شکیبایی» در فلم سینمایی «خواهران غریب» سخن گفت.

«افسانه بایگان» در سال 1374 خورشیدی در فلم سینمایی «خواهران غریب» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» و بر اساس رمان «خواهران غریب» به ایفای نقش پرداخت.

وی از خاطرات خوش خود در تجربه همکاری اش با مرحوم «خسرو شکیبایی» گفت: مرحوم شکیبایی در یکی از سکانس های این فلم نمی خواست آواز بخواند و می گفت من صدایم خوب نیست. من و آقای پوراحمد اصرار کردیم و گفتیم که تو خیلی خوب هستی و می توانی و واقعا هم بسیار خوب خواندند.

ترانه «مادر من» با صدای «خسرو شکیبایی» پس از آن به محبوبیت زیادی دست یافت و اکنون با گذشت چند سال از نشر این فلم، مردم با گوش دادن به این آهنگ زیبا یاد و خاطره مرحوم شکیبایی را گرامی میدارند.

بانو بایگان ۲۶ جدی(دی) ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. وی در یازده سالگی در فلم کوتاه «بوق» کاری از «علی علیزاده» به ایفای نقش پرداخت ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را در سال ۱۳۶۰ با بازی در سریال تلویزیونی پر بیننده «سربداران» آغاز کرد.

یک سال بعد نخستین نقش سینمایی را در فلم «گمشده» به کارگردانی «مهدی صباغ‌زاده »در سال ۱۳۶۴ به‌دست آورد و به یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران و سوپراستار در دهه شصت تبدیل شد.

وی اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد به علت شرایط کاری چند سال از سینما فاصله گرفت چون به گفته خودش حتی فراموش شدن برای او بهتر از ماندن به هر قیمتی بوده‌ است.

«افسانه بایگان» در کنار بازیگری، طراحی صحنه و لباس را هم در فلم «شکوه بازگشت» تجربه کرده‌ است.

نظر شما
ارسال نظر