نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4571
-
الف
+

ناگفته های بازیگران و هنرمندان ایران و افغانستان از زنده یاد «ملکه رنجبر»

تعدادی از هنرمندان ایرانی و افغانستانی در پی درگذشت «ملکه رنجبر» بازیگر پیشکسوت ایرانی به بازگویی خاطراتشان پرداختند.

به گزارش آی فیلم2، چند روزی از درگذشت «ملکه رنجبر» بازیگر کهنه کار ایرانی می گذرد اما هنوز هم صدای پر انرژی وی در نقش خانم فرامرزی در سریال «زیر آسمان شهر2» از شبکه آی فیلم 2 به گوش می رسد.

برای طرفداران و علاقه مندان این سریال کمیدی، فراموش کردن شیطنت‌ها و نقش آفرینی های بانو رنجبر در برابر بازیگر نقش مقابلش یعنی مرحوم «کیومرث ملک‌مطیعی» و دیگر کرکترهای این سریال ممکن نیست اما اکنون باید کوله بار زندگی این هنرمند را که پر از تاریخچه هنری ایران است را ببندیم.

بر همین اساس برخی هنرمندان ایرانی و افغانستانی در پی درگذشت زنده یاد «ملکه رنجبر» از خاطراتشان گفتند که در ادامه می خوانید.

ناراحتیم که نمی‌توانیم بدرقه کنیم!

«مرضیه برومند» کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون ایران گفت: «ملکه رنجبر» هم دوست‌داشتنی بود و هم مهربان. او عاشق کارش بود و برای کارش انرژی می‌گذاشت. از دست دادن او برایمان سخت است و از همه سخت‌تر این که در این شرایط کنونی جامعه نمی‌توانیم او را بدرقه کنیم.

داغی که بر دل مان می‌ماند

«سحر ولدبیگی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در پیوند با درگذشت بانو رنجبر گفت: هنرمندان نسل گذشته سینما ثروت و اعتبار این حرفه هستند. از دست دادن هر کدام داغی را برای همیشه در سینما باقی می‌گذارد. 

وی ادامه داد: رفتارهای حرفوی، منش‌ها، مرام‌ها، ارزشگذاری‌ها و احترام‌ها، ادبیات اصلی این حرفه هستند که در هیچ دانش‌سرایی تدریس نمی‌شود و فقط از هم‌نشینی، همکاری و همدلی با این پیشکسوتان به دست می‌آید. حفظ ادب در کلام روایات زیبایی‌های خوش گذشته است.

بازیگر سریال «آب پریا» افزود: عشق به زیستن و توجه ویژه به آراستگی ظاهری و باطنی از شاخصه‌های بانو «ملکه رنجبر» بود که همیشه برای همه کسانی که در طول این سال‌ها همزمان با او بر سر یک سفره نشستند ماندگار است و خواهد بود. روحشان شاد و یادشان گرامی.

انسانیتت را دوست داشتیم

«رضا محمدی» نوازنده افغانستانی و آهنگساز تیتراژ ابتدایی برنامه «پنجره آی فیلم» در پیوند با درگذشت بانو رنجبر، در صفحه مجازی خود نوشت: روحت شاد، یادم است که 17 سال پیش زمانی که در افغانستان زلزله آمد، ««ملکه رنجبر» در یک برنامه تلویزیونی برای مردم افغانستان کمک خواست و از شدت دلسوزی و ناراحتی گریه می کرد. هنرمند بودن یک طرف، انسانیتت را دوست داشتیم.

«ملکه رنجبر» بازیگر پیشکسوت ایران ۸ حوت/اسفند سال روان در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت و در بهشت‌ زهرای تهران به خاک سپرده شد. خانواده این هنرمند کهنه کار تصمیم گرفتند به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم فاتحه عمومی برگزار نکنند.

گفتنی است که فصل دوم سریال «زیر آسمان شهر» با نقش آفرینی زنده یاد «ملکه رنجبر» هرشب ساعت 19:00 به وقت تهران ، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین