نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5482
-
الف
+

«ملکه رنجبر» بازیگر کهنه کار و خاطره ساز ایرانی درگذشت

«ملکه رنجبر» بازیگر کهنه کار سینما، تیاتر و تلویزیون ایران روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش آی فیلم2، «ملکه رنجبر» بازیگر پیشکسوت ایران با کارنامه شش دهه نقش آفرینی در عرصه سینما، تلویزیون و تیاتر، روز گذشته ۸ حوت/اسفند ۱۳۹۸ در سن ۸۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

بانو رنجبر از سال ۱۳۹۲ به اینسو فعالیتی نداشت و از بیماری پارکینسون رنج می‌برد. وی از یک سال قبل به دلیل عملیات تداوی قلب با عوارض جسمانی نیز درگیر بود.

«ملکه رنجبر» زاده ۱۰ سنبله(شهریور) در سال ۱۳۱۷ خورشیدی با نقش آفرینی در سه فصل سریال «زیر آسمان شهر» با کرکتر «مهتاج فرامرزی» همسر «غلام شش لول بند» با نقش آفرینی مرحوم «کیومرث ملک مطیعی» به شهرت رسید.

«آژانس دوستی»، «دفترخانه شماره ۱۳»، «آشپزباشی»، «پاتوق»، «روزهای آرزو»،  «ورثه آقای نیکبخت»، «فردا آفتابی است»، «محاکمه»، «ماجراهای خانوادهٔ تمدن»، «گردنبند»، «بازگشت پرستوها»، «خانه به خانه»، «زیر گنبد کبود»، «رنگ سبز نارون» و «داستان یک شهر» از جمله سریال هایی است که این بازیگر ایرانی در آن ها نقش بازی کرده است. 

با توجه به اینکه خانواده بانو رنجبر تصمیم گرفته‌اند به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم فاتحه عمومی برگزار نکنند، این هنرمند پیشکسوت قرار است امروز ۹ حوت/اسفند در بهشت‌ زهرای تهران به خاک سپرده شود.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران طی یک پیام تسلیتی ابراز امیدواری کردند که پس از پشت سر گذاشتن شرایط بحرانی فعلی که امکان برپایی اجتماعات فراهم نیست، در اولین فرصت، مراسم یادبود و بزرگداشتی درخور جایگاه این هنرمند عزیز برگزار نماید.

شبکه تلویزیونی آی فیلم 2 ، مصیبت وارده را ضایعه ای جبران ناشدنی برای جامعه هنری پارسی زبانان جهان می داند و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل، مسألت دارد.

گفتنی است که فصل دوم سریال «زیر آسمان شهر» با نقش آفرینی زنده یاد «ملکه رنجبر» از امشب ساعت 19:00 به وقت تهران ، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر