نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1661
-
الف
+

آشنایی با فلم سینمایی «سه کام حبس» و حواشی آن

در ادامه معرفی آثار حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در این گزارش فلم سینمایی «سه کام حبس» را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، با توجه به برگزاری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، سعی خواهیم کرد همه روزه با انعکاس اخبار این رویداد مهم هنری در ایران ، از جنبه های مختلف به بررسی آن بپردازیم.

در پانزدهمین شماره این گزارش، شما را با فلم سینمایی «سه کام حبس» یکی از آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ، یعنی رقابتی‌ترین و مهم‌ترین بخش جشنواره فیلم فجر آشنا می کنیم.

«سه کام حبس» فلمی به کارگردانی و نویسندگی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور محصول سال ۱۳۹۸ است.

فلم داستان زنی را روایت می کند که شوهرش را بسیار دوست دارد اما پس از مدتی متوجه رفتارهای عجیب شوهرش می شود و....

«محسن تنابنده»، «پریناز ایزدیار»، «سمیرا حسن‌پور» و «متین ستوده» از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشند.

گفتنی است، فلم سینمایی «سه کام حبس» نخستین فلمی است که در سینمای رسانه سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و به نوعی زنگ آغاز رقابت این دوره جشنواره فیلم فجر را به صدا درآورد.

بر این اساس، نشست خبری فلم «سه کام حبس» با حضور سامان سالور کارگردان، محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، متین ستوده و سمیرا حسین‌پور بازیگران فلم و دیگر عوامل اثر شنبه دوازدهم دلو/بهمن 1398 روز افتتاحیه جشنواره سی و هشتم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

فیلم سینمایی سه کام حبس

سامان سالور درباره قصه فلم گفت: ساخت این فلم سه سال زمان برد. تلاش ما بر این بود که جنبه دیگری از اعتیاد و ضربه‌ای که به خانواده می‌زند را به تصویر بکشیم. از نظر من فراگیری اعتیاد در جامعه موضوع مهمی است و امیدوارم این فلم تلنگری برای این افراد باشد که زندگی خانوادگی‌شان را تباه نکنند.

سالور در پاسخ به این انتقاد که چرا هیچ امیدی در فلم وجود ندارد، گفت: ما متهم شدیم که چرا هیچ کورسوی امیدی در فلم نگذاشتید اما زن قصه همه تلاش خود را برای حفظ زندگی‌اش انجام داد. وقتی در پلان آخر تصویر پاک شدن خالکوبی روی دست نسیم را می‌بینیم به معنای شروع یک زندگی جدید است. سینما در تلخ‌ترین لحظات نباید کور سو را ببینید.

کارگردان «سه کام حبس»، در پاسخ به این سوال که چرا برخی از صحنه‌های فلم تکراری بود، گفت: در قصه و فلمنامه هیچ جای تعجب نیست ما به نحوی در فلمنامه نشان دادیم آدمی مثل خانم اردهالی که زندگی نرمال دارد به واسطه فرزندش می‌تواند درگیر ماجرای اعتیاد شود.

در ادامه محسن تنابنده در پاسخ به این سؤال که چه نقشی در نگارش فلمنامه داشته است و تجربه بازی با پریناز ایزدیار را چگونه توصیف می‌کند؟ گفت: راجع به فلمنامه من به همان اندازه در کنار کار بودم که خانم ایزدیار و دیگران. نه تنها قبل از تولید اثر که در هنگام کار هم همه با هم و در کنار هم بودیم و تمرین‌های قبل از فلم کمک کرد تا به خانم ایزدیار نزدیک شویم و فکر می‌کنم کمک کرده تا ایفای این نقش درست از کار در بیاید و بازی با خانم ایزدیار برای من تجربه خوبی بود.

پریناز ایزدیار هم در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی تجربه همکاری با محسن تنابنده گفت: تجربه با آقای تنابنده یکی از بهترین اتفاق‌ها و تجربیات  دوران بازیگری من بود. چرا که او حواسش به بازیگر رو به روی خودش هست و این باعث می‌شود که بازیگر با خیال راحت تری با نقش ارتباط برقرار کند.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه است که از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون معمولا همه ساله در میانه ماه دلو / بهمن در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود.

همه ساله فلم سازان برتر ایران، تلاش می کنند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایند زیرا حضور و رقابت در این جشنواره در سرنوشت فلم هایشان تاثیر به سزایی دارد. 

تجربه های سینمایی نشان داده فلم هایی که توانسته اند توجهات منتقدان و مردم را در جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کنند، موفقیت بی نظیری در اکران و فروش خواهند داشت.

به بیان دیگر این جشنواره، مجالی برای رقابت حرفوی بین سینماگران ایران است و تبعا باعث شده سینمای ایران همواره در تولید آثار فاخر در جهان پیشگام باشد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

دانلود فلم «بید مجنون»

«آن شب» ، اثری کاملا متفاوت از «شهاب حسینی»

«آتابای» داستان مردی که بخاطر عشقش دانشگاه را رها می کند

«آبادان یازده 60» فلمی با موضوع دوران دفاع مقدس در فجر 38

تلاش های پرستاری 35 ساله در فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»

فلم سینمایی «تومان» ؛ ماجرای چند جوان که برای تغییر اوضاع اقتصادی قمار می زنند

ماجرای اعتراضات پنبه کاران به ریاست جمهوری در فلم سینمایی«خروج»

معرفی مهمترین آثار راه یافته به سودای سیمرغ فجر 38 / «خوب، بد، جلف2؛ ارتش سری»

«خون شد» روایتی از یک مادر و مشکلاتش در جشنواره فجر 38 + ویدیو

«مهران مدیری» و «پیمان معادی» در بمباران شیمیایی + ویدیو

«دوزیست» فلم پر بازیگر و اجتماعی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

«روز بلوا» فلمی سیاسی تاریخی با بازی «داریوش ارجمند» در جشنواره فلم فجر 38

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر