نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3548
-
الف
+

«معصومه کریمی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: دوست دارم از 2 كشور زيباى افغانستان و تاجيكستان ديدن کنم

«معصومه کریمی» بازیگر سریال «زیر آسمان شهر» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 درپیوند با این سریال صحبت کرد.

«معصومه کریمی» زاده ۱۳۵۳ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران است. 

بانو کریمی بازیگری را با تیاتر از سال 1369 آغاز کرده و در سال 1372 با فلم «جاده عشق» به کارگردانی «رجب محمدین» وارد عرصه سینما شد؛ وی با سریال «پرواز 57» به کارگردانی «مهران مدیری» در سال 1372 وارد قاب تلویزیون شد و  یک سال بعد در سریال «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری درخشید و به شهرت رسید.

حضور در سریال «زیر آسمان شهر» در سال 1380 در نقش سارا بار دیگر وی را بر سر زبان ها انداخت تا جایی که اغلب مردم بعد از گذشت چندین سال هنوز وی را با نام سارا به یاد می آورند.

بانو کریمی در سریال «زیر آسمان شهر» که اخیرا از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید در کنار بازیگرانی چون «مهران غفوریان»، «حمید لولایی»،  مرحوم «کیومرث ملک مطیعی»، «نصرالله رادش» و «یوسف تیموری» به نقش آفرینی پرداخت و بعد از آن مجدد به دنیای تیاتر بازگشت تا اینکه در اجرای «نمایش و چند داستان دیگر» به نویسندگی و کارگردانی «پیام لاریان» در سی و ششمین جشنواره تیاتر فجر موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره تیاتر فجر را از آن خود کند. 

 «جاده عشق» (۱۳۷۲)، «هبوط»(۱۳۷۲)، «دیدار»(۱۳۷۲)، «روز شیطان»(۱۳۷۴ ) و «اشک و لبخند»(۱۳۷۴) ازجمله فلم هایی است که بانو کریمی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین وی در سریال های «در پناه تو»(۱۳۷۴ )، «خشت اول»(۱۳۷۷)، «زیر آسمان شهر»( ۱۳۸۰)، «نغمه‌ های باران»(۱۳۸۰)، «خاتون» (۱۳۸۱)، «دوباره زندگی»(۱۳۸۳)، «شبکه سه و نیم»(۱۳۸۴)، «پلیس خانواده»(۱۳۸۴)، «دوردست ها»(1395) و «در قصه ها زندگی می کنند»(1395) حضور داشته است.

در ادامه ، گفت و گوی اختصاصی «معصوم کریمی» با شبکه آی فیلم 2 را به صورت مکمل میخوانید:

آی فیلم 2: سریال «زیر آسمان شهر» از آی فیلم 2 به نشر رسید و بسیاری از مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی ما از این سریال استقبال کرده و حتی درخواست نشر سری های بعدی این سریال خاطره انگیز را دارند؛ به نظر شما چه عواملی منجر شده تا زیر آسمان شهر محبوبیتی فراتر از مرزها داشته باشد و هنوز هم بینندگان بعد از گذشت سال ها با اشتیاق این سریال را تماشا کنند؟ چرا زیر آسمان شهر  هیچ وقت کهنه نمی شود؟

بانو کریمی:

با سلام و درود به تمام هم زبانان و عزيزان در هر كجاى دنيا كه هستند مخصوصا برادران و خواهران افغانستانى و تاجيكستانى، خوشحالم كه با مهر و لطف نظاره گر سريال زيرآسمان شهر بوديد. 

به نظر من وقتى كارى صميمى و ساده باشد به دل مخاطب اثر مى گذارد و بيننده با آن همزادپندارى ميكند اين سريال هم از اين قاعده پيروى مى كند و به خاطر صميميت و سادگى اش بعد از اين همه سال هنوز براى مخاطب دلپذير است.

آی فیلم 2: شاید برای خیلی از مخاطبان ما جالب باشد تا بدانند چه شد که شما نقش «سارا» را پذیرفتید؟ این نقش چه فاکتورهایی داشت که قبول کردید آن را ایفا کنید؟ 

بانو کریمی:

مثل هر كار ديگرى ابتدا با داستان و كل مجموعه ارتباط برقرار كردم و بعد با نقش سارا كه از شخصيتى ساده و آرام برخوردار بود و در كنار برادر و همسرش سعى مى كرد تعادل زندگى را به خوبى برقرار كند.

ولى بايد بگويم که متن خوب، گروه خوب و برنامه ايى شاد و سرگرم كننده كه باعث حال خوب مى شد از عواملی بود که این نقش را بپذیرم.

آی فیلم 2اگر خاطراتی از این سریال در ذهن دارید خوشحال می شویم با بینندگان ما به اشتراک بگذارید.

بانو کریمی:

به تازگی اسباب كشى كرده بودیم و به اتفاق همسرم به منزل جديدمان رفته بوديم، براى اينكه به كارهايمان برسيم موبايل را خاموش كرده بوديم، برای صرف غذا به همسرم گفتم حالا ديگه موبايلت رو روشن كن و به محض اينكه ايشان موبايل را روشن كردند، دستيار كارگردان تماس گرفت و گفت خانم كريمى شما كجا هستيد ما هرچى با تلفن منزل تماس گرفتيم كسى جواب نداد، موبايل هم خاموش بود.

ايشان گفتند اگر امکان دارد همين الان تشريف بياريد لوكيشن و من حدود يك ساعت بعد لوكيشن بودم و همان روز بدون معطلى قراردادم را امضا كردم، تست گريم انجام شد و بعد فلمبردارى من شروع شد.

تا ساعت ٢ نيمه شب مصروف فلم بردارى بوديم من ساعت ٣ به خانه رسیدم و تازه شروع كردم به جابجايى وسايل آشپزخانه، تا مدتها كار من همين بود که بعد از اتمام فلم برداری تا ساعت ٣ و ٤ صبح وسايل خانه را ميچيدم تا تكميل شود و يكى از طولانى ترين اسباب كشى هاى زندگى ام را تجربه كردم.

آی فیلم 2: خیلی از بینندگان ما پس از نشر این سریال، این سوال را داشتند که بانو کریمی چرا بعد از زیر آسمان شهر کم کار شده  است؟

بانو کریمی:

من بعد از زيرآسمان شهر مدتى را استراحت كردم، ٦ ماه بدون توقف فلم برداری داشتیم و كمى خسته بودم و دوست داشتم استراحت كنم و به همسر و كارهاى خانه و زندگى بيشتر رسيدگى كنم.

 بعداز آن مجدد در سریال های مختلف كار كردم، که هيچ كدام طنز 90 قسمتی برای نشر روزانه نبودند، براى همين شايد به نظر آمده كه خيلى كم كار شده ام ولى در مجموع من گزيده كار مى كنم و ترجيح می دهم كارهايم را با دقت انتخاب كنم.

آی فیلم 2: این روزها خبرهایی از ساخت زیر آسمان شهر 4 در رسانه ها به گوش می رسد، نظرتان راجع به این موضوع چه است و اینکه آیا فصل جدید این سریال می تواند همانند سری های قبلی آن در جذب مخاطب موفق عمل کند؟

بانو کریمی:

من هم اين موضوع را شنيده ام اما از صحت اين خبر اطلاعى ندارم، راستش نمی دانم سرى چهارم زير آسمان شهر موفق می شود يا نه؛ اگر از من بپرسيد حتى فصل دوم و بعدا فصل سوم زير آسمان شهر هم نتوانست به موفقيت سرى اول آن برسد.

آی فیلم 2: این روزها مصروف به چه کاری هستید و آیا ما این نوید را می توانیم به بینندگان آی فیلم2 به ویژه طرفداران شما بدهیم که بانو کریمی دوباره به قاب تلویزیون بازمی گردد؟

بانو کریمی:

اين روزها بيشتر در عرصه تیاتر فعاليت مى كنم و به خانه اول و اصلى ام بازگشتم، در جشنواره تیاتر ٣٦ فجر هم توانستم جايزه بهترين بازيگر زن را دريافت كنم و راستش دلم مى خواهد اگر قرار هست در قاب تلویزیون حضور داشته باشم، ترجیح می دهم نقشى مناسب در سریالی قابل قبول و جذاب باشد.
اميدوارم اين چانس رو داشته باشم و به زودى بازهم با سریالی مناسب و جذاب درخدمتتون باشم.

آی فیلم 2: در پایان چه پیامی برای مخاطبان آی‌فیلم2 دارید؟

بانو کریمی:

ماهمه باهم برادر و خواهريم و هركدام در هركجاى دنيا كه باشيم اعضاى يك خانواده بزرگ هستيم. هر چقدر می توانیم براى هم عشق و مهر و دوستى بخواهيم، خوشحالم كه درخدمتتان بودم و برايتان خير و خوشى و آرامش و نعمت از پروردگار خواهانم.

من را هم از دعاى خيرتان فراموش نكنيد، خيلى دوست دارم در فرصتى مناسب از دو كشور زيباى افغانستان و تاجيكستان ديدن كنم و از نزديك با مردم این کشورها هم صحبت شوم.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر