نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3824
-
الف
+

بازدید «سوگل طهماسبی» از مقبره «گوهرشاد بیگم» و «بازار هرات» + ویدئو

قسمت هفتم مسابقه تماشایی و مهیج «هفت شهر عشق» شام گذشته از شبکه جهانی  آی فیلم2 نشر شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «سوگل طهماسبی» یکی از اشتراک کنندگان در مسابقه هفت شهر عشق به منظور پیدا کردن هم گروهی و دوست افغانستانی خود به هرات سفر کرده و با رهگیری نشانه های مختلف در این قسمت به مقبره بانو گوهرشاد رسیده است.

گوهرشاد بیگم معروف به گوهرشاد و مهدعلیا، از زنان اشرافی خراسان و از سیاستمداران دوره تیموریان است. او زنی بسیار قدرتمند، نیکوکار، ثروتمند، ادب دوست، هنرپرور و خردمند بوده است.

گوهرشادبیگم همسر سلطان شاهرخ تیموری بود که پس از پدرش امیر تیمور، به مدت ۴۳ سال بر مناطق وسیعی از ایران و افغانستان امروزی حکمرانی کرد و توسط او در سال ۱۴۰۵ م پایتخت تیموریان از سمرقند به هرات منتقل شد.

در این قسمت از مسابقه «هفت شهر عشق»، بانو «سوگل طهماسبی» به زیارت مقبره بانو «گوهر شاد» که در کنار قبر فرزندش شاهزاده بایسنقرمیرزا و همسرش سلطان شاهرخ تیموری قرار دارد ، می رود و پس از آن بر اساس پیغامی که از سوی دوست افغانستانی اش دریافت کرده، به بازار قدیمی هرات می رود و آرزو دارد که ...

گفتنی است ، پنج شرکت کننده مسابقه «هفت شهر عشق» از هنرپیشه‌های کشورهای ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و هند هستند و از بازیگران ایرانی هم حسام نواب صفوی، کاوه خداشناس، علی رام نورایی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی و نرگس محمدی در این مسابقه شرکت کرده اند.

مستند مسابقه «هفت شهر عشق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب هر شب ساعت 18:40 به وقت تهران، 19:40 کابل و 20:10 دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر می شود.

اگر تماشای این مستند را از دست دادید می توانید با مراجعه به وب سایت آی فیلم2 در قسمت برنامه ها تماشاگر «هفت شهر عشق» باشید.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین