نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3388
-
الف
+

افتخاری دیگر برای «قصر شیرین» رضا میرکریمی

«قصر شیرین» جایزه بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد جشنواره آنتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش آی فیلم 2، فلم سینمایی «قصر شیرین» که پیش تر نیز در جشنواره های متعددی موفق به کسب جایزه شده بود، در پنجاه و ششمین جشنواره پرتقال طلایی آنتالیای ترکیه جایزه بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد.

مراسم اختتامیه پنجاه و ششمین جشنواره بین المللی فلم آنتالیا شب گذشته به پایان رسید و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر به «رضا میرکریمی» و «حامدبهداد» برای فلم «قصر شیرین» نماینده سینمای ایران رسید.

«قصر شیرین»، در مقام پر افتخار ترین فلم سینمای ایران در مجامع بین المللی در سال جاری، در دوازدهمین حضور بین المللی اش دو جایزه دیگر دریافت کرد. به این ترتیب، فلم «قصر شیرین» تاکنون در تمامی جشنواره های رقابتی که حضور یافته، موفق به کسب جایزه شده است.

فلم سینمایی «قصر شیرین» از یک طرف داستان عاشقانه‌ای است که با کینه همراه شده و از طرف دیگر قصه مردی است که مجبور می‌شود مسئولیت زندگی کودکانش را به دوش بکشد.

اما اگر بخواهیم به خلاصه قصه رسمی فلم مراجعه کنیم، باید بگوییم: جلال مرادی در یک سانحه ترافیکی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما این حادثه در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران حبس، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده‌است.

«حامد بهداد»، «ژیلا شاهی»، «اکبر آئین»، «آزاده نوبهار»، «محمد اشکان‌فر»، «محمد عسگری»، «یونا تدین»، «نیوشا علیپور»، «بابک لطفی خواجه‌پاشا» و «زهیر یاری» بازیگران این فلم هستند. 

قصر شیرین نهمین فلم سینمایی میرکریمی در مقام کارگردان و اولین تجربه همکاری او با حامد بهداد است که در تنها نمایش داخلی خود در جشنواره ملی فلم فجر با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شده بود و در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر