نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3695
-
الف
+

مکان هایی که به وسیله فلم های سینمایی به جاذبه گردشگری مبدل شدند + تصاویر

در این گزارش لوکیشن های فلمبرداری فلم‌های مشهور جهان که در ابتدا چندان شناخته شده نبودند را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، گاهی اوقات لوکیشن فلمبرداری فلم‌های مشهور جهان ، از جمله فلم سینمایی «جوکر»، به جاذبه‌ توریستی تبدیل می‌شوند.

مدتی است که فلم سینمایی «جوکر» در سینما‌های جهان اکران شده و مورد استقبال فراوانی نیز قرار گرفته است؛ به طوری که توانسته به پرفروش‌ترین فلم رده سنی بزرگسال تبدیل شود.

در یکی از سکانس‌های این فلم شخصیت جوکر با بازی خواکین فینیکس، از پله‌هایی پایین می‌آید که به سکانسی به یاد ماندنی و محبوب در بین مخاطبان این فلم تبدیل شده است. تا جایی که این مکان را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است. این اتفاق به حدی جدی است که گاردین نوشت ساکنین این ساحه از این اتفاق ناراحت هستند.

Joker Stairs پله های جوکر

باشندگان محل مذکور ، ویدئو‌هایی را به اشتراک می‌گذارند و به طور واضح می‌گویند که به این مکان نیایید. اما دیگر بسیار دیر است و این پله‌ها نیز به واسطه فلم جوکر به جمع نقاط توریسیتی عجیب پیوسته است. حتی یکی از کار‌بران مدعی شده با جست و جوی کلمه پله‌های جوکر «Joker Stairs» به موقعیت مکانی دقیق این پله‌ها دست یافته است! به این بهانه، لوکیشن‌های دیگری را معرفی می کنیم که این چنین به مکان توریستی تبدیل شدند:

ناتینگ هیل
فلم سینمایی «ناتینگ هیل» حدود ۲۰ سال پیش منتشر شد، اما هنوز هم گردشگران زیادی به لوکیشن ساخت این فلم می روند تا نگاهی به در نمادین خانه شخصیتی که هیو گرانت آن را بازی می‌کرد، بیاندازند؛ نکته عجیب اینجاست که چندین سال پیش این در برای امور خیریه به حراج گذاشته و فروخته شد!

ناتینگ هیل

هری پاتر
هیچ لستی در مورد لوکیشن‌های فلم، بدون حضور فلم هری پاتر تکمیل نمی‌شود. مجموعه فلم‌های سینمایی هری پاتر در لوکیشن‌های مختلقی از لندن فلمبرداری شده و تاثیر زیادی در رونق گردشگری این کشور داشته است؛ اما بیشتر از همه ایستگاه کینگ کراس مورد توجه قرار گرفته. چرا که آغازی جادویی از ماجراجویی به دانشگاه هاگوارتز است؛ دانشگاهی در زمینه علوم و فنون جادوگری.

ایستگاه کینگز کراس

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

باز هم حدود ۲۰ سال از انتشار فلم می‌گذرد، اما هنوز یکی از سکانس‌های کلاسیک آن به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین لوکیشن فلم‌ها شناخته می‌شود. ایندیانا جونز در کشور‌های مختلفی مثل اسپانیا، آلمان و انگلیس فلمبرداری شده، اما تنها به خاطر سکانسی که در یک مکان ناشناس در کشور اردن قرار داشت ، ماندگار شد.

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

سه گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت

در مجموع شش فلم در کشور نیوزلند از ارباب حلقه‌ها و هابیت ساخته شد که بعد از اکران، این فلم ها باعث افزایش چشمگیر گردشگران در این منطقه شدند. این گردشگران به تماشای مکان‌های مختلفی از نیوزیلند می‌روند، اما مهم‌ترین آن‌ها منطقه‌ای ناشناخته است که در فلم، آن را با نام «شایر» می‌شناسیم و محل زندگی هابیت‌ها بود.

شایر ارباب حلقه ها

پدرخوانده
فلم سینمایی پدر خوانده به حدی تاثیرگذار بود که برای مدتی همه می خواستند به لهجه ایتالیایی صحبت کنند! پدر خوانده از بهترین فلم‌های ساخته شده در تاریخ شناخته می‌شود و داستان گروه مافیایی را روایت می‌کند. در حالی که بیشتر سکانس‌های این فلم در نیویارک ثبت شده است، اما سکانس کوتاهی که در منطقه ساوکا گرفته شد به شهرت رسید.

منطقه ساوکا پدر خوانده

مکس دیوانه

فلم هیجان برانگیز و اکشن مکس دیوانه، از بهترین فلم‌های اکشن تاریخ سینما شمرده می‌شود. در فلم می‌بینیم که شارلیز ترون به همراه موتر مخصوص خود در بیایانی می‌خواهد از دست کسانی که قصد کشتن او را دارند، فرار کند. بیابانی که این فلم در آن ساخته شده در کشور نامیبیاست که قدمتی طولانی دارد.

مکس دیوانه

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر