نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2860
-
الف
+

تاکید رییس سازمان صدا و سیمای ایران بر تولیدات مشترک با کشورهای همسایه

راه اندازی رادیو دری ، رادیو پشتو و شبکه آی فیلم 2، نشان از اهمیت ویژه افغانستان برای مسئولین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

به گزارش آی فیلم2، جمهوری اسلامی ایران با پانزده کشور همسایه است که هر کدام دارای فرهنگ خاص و عنعنات ویژه خود می باشند اما به دلیل اشتراکات و حتی یگانگی تاریخی و فرهنگی بین ایران و افغانستان، روابط این دو کشور ویژه تر است.

ایران و افغانستان دارای تاریخ، فرهنگ، دین و زبان مشترک هستند و این اشتراکات بستر مناسبی برای تعاملات و همگرایی بیشتر در حوزه های مختلف فرهنگی ، هنری ، آموزشی ، اقتصادی و سیاسی است. 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اقدامات مختلف به شمول افتتاح شبکه های برون مرزی همواره بر آن بوده تا ضمن فراهم سازی گفتگوهای میان فرهنگی ، تعاملات رسانه ای با کشورهای همسایه را گسترش دهد.

از جمله این اقدامات در حوزه افغانستان ، راه اندازی رادیو دری ، رادیو پشتو و نهایتا شبکه آی فیلم 2 می باشد که نشان از اهمیت ویژه این حوزه برای مسئولین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد. از سوی دیگر توجه ویژه سازمان مذکور و به طور کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به یک کشور خاص با راه اندازی سه شبکه تلویزیونی و رادیویی، حسن نیت این کشور در راستای تبادلات فرهنگی را نشان می دهد.

روز گذشته ، «داکتر عبدالعلی علی‌عسگری» ، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران این سازمان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری ابراز داشت:  باید با برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت، در مسیر تولید آثار مشترک مراکز ولایت های مرزی با کشورهای همسایه گام برداریم. 

این سخنان در حالی مطرح می شود که ضرورت تولید آثار مشترک بیش از پیش احساس می شود زیرا به باور کارشناسان افغانستان کشوری با سوژه های بکر هنری است و ایران هم با موقعیت عالی خود در زمینه تولید فلم و سریال ، پتانسیل بالایی برای همکاری مشترک با هنرمندان افغانستانی دارد.

اگرچه ساخت فلم های مشترک ایران و افغانستان در سال های اخیر همچون فلم های «شکستن همزمان بیست استخوان» و «رفتن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برادران محمودی و همچنین «لینا» به نویسندگی و کارگردانی رامین رسولی ، رشد خوبی داشته اما ورود به حوزه ساخت سریال با توجه فراگیر بودن و مخاطب بیشتر ، چشم انداز روشنی خواهد داشت.

امید است با همت مدیران سازمان صدا و سیما و همکاری هنرمندان و مسئولین امر در افغانستان شاهد همکاری های فوق العاده و خلق آثاری فاخر در جهت دوستی و همگرایی بیشتر دو ملت ایران و افغانستان باشیم.

ح ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
سیدحسین از هرات

ای کاش آی فیلم2 فلم ها و سریال های افغانستانی نشر می کرد.

حلیمه از کابل

امیدوار هستیم افغانستان و کشور هم زبانمان ایران تعاملات فرهنگی بیشتری داشته باشند.

عصمت الله از مزارشریف

داکتر صاحب بسیار خوب گپی زدید.

جاوید

این کار باید از بسیار پیش تر آغاز می شد. باز هم خوب است

فرناز

باید از فرصت های مشترک به خوبی استفاده شود .