نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2682
-
الف
+

«آکادمی فلم آسیا» تشکیل شود

کارگردان ایرانی پیشنهاد کرد آکادمی فلم آسیا با هدف تقویت روابط فرهنگی و سینمایی میان فلم سازان این قاره کهن  راه اندازی شود.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا میرکریمی» کارگردان و فلمساز ایرانی، پیشنهاد کرد آکادمی فلم آسیا با هدف تقویت روابط فرهنگی و سینمایی میان فلم سازان این قاره کهن به ویژه سینماگران ایران و چین راه اندازی شود.

میرکریمی روز سه شنبه در نشست «روز ایران» که در حاشیه جشنواره بین المللی فلم شانگهای برگزار شده بود، گفت: یکی از اتفاقات تلخ در مورد عدم شناخت از سینمای یکدیگر این است تا وقتی اروپایی‌ها ما را در جشنواره‌هایشان معرفی نکنند یکدیگر را نمی‌شناسیم.

این فلمساز ایرانی افزود: باید مکانیسمی مانند همکاری جشنواره‌های آسیایی وجود داشته باشد که از طریق آن بتوانیم یکدیگر را بشناسیم به همین جهت طرح تشکیل آکادمی آسیایی را آماده کرده‌ام تا سینماگران کشورهای آسیایی در آن عضو شوند و با یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

میرکریمی گفت: تا کنون بیشتر همکاری‌های سینمایی ایران با کشورهای اروپایی و یا کشورهای همسایه بوده است و با وجود اشتراکات فرهنگی فراوان میان ایران و چین، هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

او در پایان گفت: دو کشور ایران و چین به دلیل داشتن تنوع اقلیمی و آب و هوایی، از نظر مکان‌های فیلمبرداری برای همکاری مشترک، بسیار جذاب هستند.

ایرنا نوشت: بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فلم شانگهای از ۲۵ جوزا با نمایش آثار بیش از ۱۰ فلمساز ایرانی در بخش‌های مختلف آغاز شده است و تا ۳ سرطان ادامه دارد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

«قصر شیرین» سید رضا میرکریمی نامزد دریافت جایزه جام طلایی جشنواره شانگهای شد

جشنواره فلم شانگهای از داوران کشورهای جاده ابریشم استفاده کند

ع ا/ ب م

 

نظر شما
ارسال نظر