نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4814
-
الف
+

گوینده کهنه کار تلویزیون ایران: از اجرای صداپیشگان جوان افغانستانی لذت بردم

گوینده کهنه کار تلویزیون ایران در مصاحبه با آی فیلم2 گفت: از اجرای هنرمندان جوان افغانستانی لذت بردم.

 نخستین دوره از جشنواره «روز جهانی صدا» جمعه 6 ثور(اردیبهشت) با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری و رسانه ای ایران و افغانستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نخستین دوره از جشنواره «روز جهانی صدا» جمعه 6 ثور(اردیبهشت) به مناسبت تجلیل از روز جهانی صدا با شعار «با صدای خودت مهربانی کن» با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری و رسانه ای ایران و افغانستان توسط انجمن صداپیشگان تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این جشنواره شاهد رقابت مهیج بین ۲۰ صداپیشه افغانستانی در سه بخش استنداپ کمیدی، گردانندگی صحنه و هنرهای صداپیشگی شامل دکلمه خوانی، شاهنامه خوانی، گویندگی، داستان، خبر و دوبله بودیم.

بانو «رحیمی» دبیر انجمن صداپیشگان مام میهن در سخنانی در این جشنواره گفت: «امروز برای نخستین‌بار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صدا، گردهم آمدیم تا زیبایی‌های هنر صداپیشگی را در صدای گرم هنرمندان‌مان تجلی دهیم و شاهد لحظه‌های ناب شکوفایی استعدادهای جوانان‌مان باشیم.»

به گفته وی، این جشنواره به همت انجمن صداپیشگان مام میهن برگزار شده و هدف از برگزاری آن، نمایان کردن توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان افغانستانی در عرصه صداپیشگی است و این‌که از این برنامه، انگیزه و امیدی برای پیشرفت و ترقی در این مسیر داشته باشند.

بانو «رحیمی» درباره هدف اینجمن صداپیشگان از برگزاری این جشنواره به خبرنگار آی فیلم 2 ، گفت : این انجمن با نشان دادن هنرها و توانمندی‌های هنرپیشگان جوان سعی دارد تا این هنرمندان در گروه‌های فرهنگی و هنری، رسانه‌ها و یا هر موقعیتی که شایستگی آن را دارند، جذب شوند.

وی تأکید کرد: به طور کلی هدف ما نشان دادن توانمندی‌های هنرمندان جوان صداپیشه مهاجر است.

از سوی دیگر  «فریده فرخی‌نژاد» گرداننده و گوینده کهنه کار خبر در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و از داوران اولین جشنواره صداپیشگان مهاجر در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 ، گفت : خیلی خوشحال هستم در چنین رویدادی، به عنوان یکی از داوران حضور داشته و واقعا از اجرای هنرمندان صداپیشه جوان افغانستانی لذت بردم.

وی افزود: از این‌که این استعدادها را دیدم، بسیار خوشحال شدم و به عزیزانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، امیدوار هستم.

«محمد سرور رجایی» معاون خانه ادبیات افغانستان نیز در مورد برگزاری اولین جشنواره صداپیشگان به خبرنگار آی فیلم 2 ، گفت: جای خالی صداپیشگان در برنامه های فرهنگی ما در جامعه جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شد و امروز این رویداد فرهنگی باعث شد هنرمندان این عرصه شناخته و معرفی شوند .

همچنان «محمدحسین محمدی» مسئول فرهنگی هنری افغانستان در تهران گفت : این جشنواره بسیار نوید بخش بود ، شاهد نمایش و شکوفایی استعداد ها بودیم و قطعا در آینده شاهد درخشش بیشتر صداپیشگان افغانستانی خواهیم بود. 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر