نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2489
-
الف
+

اعلام برندگان ادبی جایزه «قند پارسی» در چهارمین همایش ادبی لندن

چهارمین همایش ادبی لندن با معرفی برندگان امسال جایزه‌ی ادبی «قند پارسی» برگزار شد.

چهارمین همایش ادبی لندن با حضور شاعران و هنرمندان از کشورهایی هم چون افغانستان و ایران با معرفی برندگان امسال جایزه‌ی ادبی «قند پارسی» برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، چهارمین همایش ادبی لندن با حضور جمع وسیعی از فرهنگیان، محصلان ، نویسندگان، شاعران و هنرمندان از کشورهای مختلف به شمول افغانستان، ایران، تاجکیستان، پاکستان و انگلستان با معرفی برندگان امسال جایزه‌ی ادبی ویژه «قند پارسی» در دانشگاه غرب لندن، برگزار شد.

در این محفل باشکوه، مطابق برنامه سخنرانان مطرح از کشورهای مختلف صحبت کردند.

«سیامک هروی» رمان‌نویس مشهور افغانستان، داکتر «سایمه ارم» از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه لاهور پاکستان، «علی سعیدی» استاد دانشگاه از ایران، «اندریو سیدان» نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی در ایم همایش صحبت کردند.

در ادامه این مراسم «دستگیر نایل» ، «هارون یوسفی» و «اوستا شمشیری» اشعارشان را به خوانش گرفتند.

پنج تن از شاعران و نویسندگان مطرح کشور افغانستان«مژگان فرامنش»، «تهماسبی خراسانی»، «نجیب بارور»، «ظاهر نوید محسنی» و «روح‌الامین امینی» برندگان امسال جایزه‌ ادبی ویژه‌ «قند پارسی» شدند.

جایزه در این مرحله مقدار پنجصد پوند انگلیسی پول نقد را با خود ضمیمه دارد.

هم‌چنان به تعدادی از جوانان که در عرصه‌های مختلف دست‌آورد داشتند ؛ تقدیرنامه‌ها و مدال‌های کانون فرامرزی تاجیکان – پارسی زبانان اهدا شد.

در جریان تفریح و عصریه ، حضار از نمایشگاه  کتاب و نقاشی که در سالن دیگری در نظر گرفته شده بود؛ دیدار کردند و توانستند کتاب‌های نویسندگان چیره‌دست کشور «اسدالله حبیب»، «جناب فاریابی»، «سیامک هروی»، «نوید محسنی» و …را به دست آورند.

فرهنگ نوشت : این مراسم با هنرنمایی «واسع ناله» و «بشیر شرر» هنرمندان خوش‌ آواز افغانستانی به پایان رسید.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین