نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2375
-
الف
+

«محمد حسین لطیفی»: ایران، افغانستان و تاجیکستان در بخش سینما همکاری کنند

«محمدحسین لطیفی» از عدم همکاری کشورهای فارس زبان در بخش سینما و تلویزیون انتقاد کرد.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران  از ۱۰ تا ۲۲ ماه دلو سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی در «تهران» درحال برگزاری است.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱  هجری خورشیدی تاکنون برگزار می‌گردد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ، سه فلم انیمیشن بلند سینمایی، ۱۰ فلم اول در بخش نگاه نو، 5 فلم مستند و 7 فلم کوتاه در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

شبکه آی‌فیلم در ایام سی‌وششمین جشنواره فلم فجر ایران، با ویژه برنامه «سینما آی‌فیلم» به نقد و بررسی فلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره می‌پردازد.

«محمد حسین لطیفی» کارگردان سریال های پرآوازه ایرانی صاحبدلان , دودکش و پادری درباره ساخت اثر مشترک بین کشور های فارسی زبان مثل افغانستان و تاجیکستان به خبرنگار آی فیلم گفت : سال ها پیش قرار بود که من کار مشترکی بین ایران و تاجیکستان داشته باشم و بسیار به ساخت آن علاقمند بودم  اما بنا به دلایلی آقای «سعید سلطانی» این کار را انجام دادند که کاملا قصه متفاوتی را داشت و با کاری که من می خواستم انجام دهم متفاوت بود.

وی در پیوند با همین موضوع افزود : من در سفری که به تاجیکستان داشتم و با ارتباطی که با اساتید دانشگاه سینمای این کشور پیدا کردم متوجه شدم که ما به خاطر داشتن اشتراکات فرهنگی بسیار به یکدیگر نزدیک هستیم. 

کارگردان سریال «تنهایی لیلا» با اشاره به وجود قدمت تاریخی و عنعنات و رسوم مشترک بین ایران و کشورهای فارسی زبان همسایه هم چون افغانستان و تاجیکستان بیان کرد : ما تنها تفاوتمان با هم در گویش، لحن و تعدادی از لغاتمان است و با این وجود می توانم بگویم که واقعا حیف میبینم که چرا کار مشترک انجام نمی دهیم.

وی در پایان افزود : امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم کارهای مشترک بیشتری انجام دهیم.

مخاطبان کانال تلویزیونی آی فیلم 2 «محمدحسین لطیفی» را اغلب با سریال های کمیدی هم چون «کوچه اقاقیا»،«همسایه ها» ، «پادری»،«دودکش» و «تنهایی لیلا» می شناسند.

این کارگردان ایرانی قرار است در ایام عید نوروز 98 سریال کمیدی «مر قانون» را برای تلویزیون آماده نشر کند. 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین