نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
34
-
الف
+

حذف 19 فلم فلسطینی از پلتفرم آمریکایی «نتفلیکس»

سامانه آنلاین «نتفلیکس» ۱۹ فلم مرتبط با فلسطین را حذف کرد.

به گزارش آی فیلم 2، پلتفرم آمریکایی «نتفلیکس» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های استریم جهانی نشر فلم، 19 فلم فلسطینی یا آثار مرتبط با وضعیت فلسطینیان را از این پلتفرم حذف کرده است.

این اقدام با انتقادهای زیادی مواجه شده و گروه‌های حقوق بشری از جمله ائتلاف «آزادی به پیش» را واداشت تا نامه‌ای سرگشاده به تیم اجرایی نتفلیکس بنویسند و توضیح بخواهد که چرا 19 فلم فلسطینی یا درباره فلسطینی‌ها حذف شده است؟!

در این نامه آمده است: «ما از شما می‌خواهیم درباره تصمیم خود برای حذف این فلم‌ها توضیح دهید و دوباره مجوز نمایش آن‌ها را صادر کنید. ما از این که حذف تقریباً تمام مجموعه فلم‌های فلسطینی نتفلیکس در این برهه زمانی که بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه تحت نسل‌کشی نظامیان اسرائیلی قرار دارند و باعث به حاشیه راندن بیشتر صدای فلسطینی‌ها خواهد شد، عمیقاً نگرانیم.»

شهادت «یحیی سنوار» به دست ارتش صهیونی به‌قدری پرصلابت و اسطوره‌ای بود که توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرد و آنها را برای خرید رمان «خار و میخک» که به دست خود شهید «سنوار» نوشته شده است، به سایت آمازون فراخواند ولی همین حد از واکنش هم به مذاق جماعت صهیونیست خوش نیامد و با اعمال زور و فشار مانع از فروش این رمان شدند.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر