نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
81
-
الف
+

با هم تماشا کنیم؛ آهنگ «فلسطین بلادی» اثر «حمود الخضر»

در این گزارش نماهنگ «فلسطین بلادی» را با صدای «حمود الخضر» آوازخوان اهل کویت تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، یک سال از خیزش مردم فلسطین در عملیات «طوفان‌الأقصی» سپری شد و در این مدت، موسیقی‌های بسیاری به‌عنوان کنشگری نمادین علیه استبداد، تولید و صدای مقاومت جهان گشت.

موسیقی‌هایی که برخی از آن‌ها برگرفته‌ از ترانه‌های قدیمی فلسطینی مانند سرود «موطنی» بود. برای مثال، «جولیا بُطرس» (جولیا پطرس)، آوازخوان مقاومت اهل لبنان، بعد از 5 سال، ترانه‌ عربی فوکلور «یما مویل الهوا» را در همان ماه‌های آغازین طوفان‌الاقصی بازخوانی کرد. 

باوجود تفاوت زبان متن کلام هرکدام از آثار، عنصر کلیدی و مشترک تمامی این قطعات، آزادسازی فلسطین است؛ آرزو و هدفی که برای تمامی آزادی‌خواهان جهان، همه‌فهم و گریزناپذیر است. ازاین‌رو، اجرای برخی از آن‌ها تنها به نسخۀ اولیه‌شان منحصر نشده و هنرمندان دیگری آن‌ها را بازخوانی کرده‌اند.

موزیک ویدیوی «فلسطین بلادی» اثر «حمود الخضر» یکی از آثار تاثیرگذار در موسیقی ملی فلسطینی است.

«حمود الخضر»، هنرمند جوان و شناخته‌شده اهل کویت، با صدای دلنشین و متن‌های احساسی‌اش به موضوعات مرتبط با فلسطین می‌پردازد.

موزیک ویدبو «فلسطین بلادی» به عشق و وفاداری به وطن و احساسات عمیق مردم فلسطین در برابر چالش‌ها می‌پردازد.

سبک این موسیقی اثر ترکیبی از ملودی‌های مدرن و سنتی است که احساسات را به خوبی منتقل می‌کند. ریتم موزیک و تصاویر زیبای طبیعی و تاریخی فلسطین، در تقویت حس ملی‌گرایی شنونده تأثیرگذار است.

این اثر از نظر  فرهنگی نه تنها یک اثر هنری، بلکه ابزاری برای انتقال پیام‌های اجتماعی و فرهنگی فلسطین است. به ویژه در میان جوانان فلسطینی و عرب زبان، این موزیک ویدیو محبوبیت زیادی دارد و هویت ملی را تقویت می‌کند.

در ویدوی فوق آهنگ «فلسطین بلادی» اثر «حمود الخضر» را تماشا می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر