نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
62
-
الف
+

رهبر معظم انقلاب اسلامی: باید کمربند دفاع و‌ استقلال از افغانستان تا یمن را محکم ببندیم

در این گزارش سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی ایران را در خطبه های نماز جمعه تهران در 13 میزان(مهر) 1403 می خوانید.

به گزارش شبکه آی فیلم2 ، درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدحسن نصرالله» و در آستانه اولین سالگرد حماسه «طوفان‌الاقصی» توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه امروز جمعه 13میزان(مهر) 1403 به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

حضرت آیت الله «خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران تاکید کردند که دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است.

ایشان هم چنان بیان کردند: در قرآن پیوستگی مومنین به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است و سیاست قرآن این است که ملت‌های مسلمان باهم پیوستگی داشته باشند. باید کمربند دفاع و استقلال را در تمامی کشورهای اسلامی، از افغانستان تا یمن، محکم ببندیم و هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز، دفاع کند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در مصلای امام خمینی (ره)

رهبر انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه «در انجام وظیفه نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده می‌شویم»، افزودند: طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی و حق فلسطینی ها بود و کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

ایشان در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشتند که «سیّدحسن نصرالله» جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.
مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیّدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در مصلای امام خمینی (ره)

آیت الله «خامنه‌ای» تاکید کردند: دشمن پلید و زبون چون نمی تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌الله صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد میکند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است، ان‌شاءالله.

رهبر انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کردند: یقیناً این رؤیای صهیونی و امریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم، همان شجره‌ی خبیثه‌ی کنده‌شده از روى زمین است که به گفته‌ی صدق الهی قرارى ندارد. این رژیم خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایتهای امریکا خود را بِه زحمت بر سر پا نگه داشته است؛ و این هم دیری نخواهد پایید؛ باذن الله. دلیل واضح این ادّعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزّه و لبنان و با کمک همه‌جانبه‌ی امریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارجند، شکست خورده و تنها هنرشان بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیّتی غیر مسلّحین بوده است! امروز بتدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز مقاومت در منطقه با این شهادت ها عقب نخواهد نشست و مقاومت پیروز خواهد شد، اضافه کردند: مقاومت در غزّه چشم دنیا را خیره کرد؛ به اسلام عزّت بخشید. در غزّه، اسلام در برابر همه‌ی شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود، و بر دشمن سفّاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد. طوفان اقصیٰ و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سالهای اوّل ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در مصلای امام خمینی (ره)

گفتنی است، مراسم بزرگداشت مجاهد فی‌سبیل‌الله، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیلفروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه ۱۳ مهرماه در مصلی تهران برگزار شد. با آن‌که شروع مراسم ساعت ۱۰:۳۰ اعلام شده بود از ساعات ابتدایی بامداد، مردم پشت درب های مصلی جمع شدند.

س غ/ح ح

نظر شما
ارسال نظر