نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
77
-
الف
+

پاسخ قاطع ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی

ایران برابر اصول منشور ملل متحد با صدها موشک بالستیک، اهداف مشخص و مهمی را در اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی هدف قرار داد.

به گزارش آی فیلم 2، در ساعات اولیه شامگاه 10 میزان(مهر) 1403، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از حمله موشکی این کشور به نقاط مختلف سرزمین های اشغالی از جمله تل آویو خبر داد.    

جمهوری اسلامی ایران پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت خود و نیز ترور شهیدان اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان و قتل عام زنان و کودکان بیگناه فلسطین و لبنان توسط رژیم صهیونیستی، مطابق با حق این کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد با صدها موشک بالستیک اراضی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.  

عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله (ص) انجام شد

سپاه انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای در پیوند با این عملیات غرور آفرین، تصریح نموده است که این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

در این بیانیه اخطار داده می شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات منطبق بر حقوق قانون کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

ساعتی پس از این بیانیه و پس از انجام موفقانه این عملیات، سپاه ایران در بیانیه دیگری خاطر نشان کرده است: پیرو اطلاعیه قبلی ، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند ؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله (ص) مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.

بر این اساس، در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری ؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله ، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند. علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد ۹۰درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است . این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع و بر اساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.

رییس جمهور ایران: در برابر هر تهدیدی می‌ایستیم

دکتر مسعود پزشکیان؛ رییس جمهور اسلامی ایران نیز در بیانیه خود با بیان اینکه ایران در برابر هر تهدیدی می‌ایستد، گفت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

تبریک جنبش حماس به خاطر عملیات موفق موشکی ایران

جنبش فلسطینی حماس نیز با صدور بیانیه‌ای عملیات موفق موشکی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.    

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عملیات قهرمانانه‌ی شلیک موشک‌ها را که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مناطق گسترده‌ای از سرزمین‌های اشغالی انجام شده است، تبریک می‌گوییم. این عملیات در واکنش به جنایات مداوم اشغالگران علیه ملت‌های منطقه و به‌عنوان انتقامی برای خون شهدای قهرمان امت ما، از جمله شهید مجاهد اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله، و شهید سردار عباس نیلفروشان، صورت گرفته است. ما تأکید می‌کنیم که این پاسخ شرافتمندانه ایران، پیامی قوی به دشمن صهیونیستی و حکومت فاشیستی آن است، در راستای مهار و بازدارندگی تروریسم آن‌ها. جنایات، تکبر و نقض قوانین بین‌المللی و اصول انسانی از سوی این رژیم، از هر حد و مرزی فراتر رفته است.    

حماس در این بیانیه می افزاید: ما افتخار و قدردانی خود را از برادران‌مان در جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنیم و از ایستادگی آن‌ها در برابر تکبر افسارگسیخته‌ی رژیم صهیونیستی و حمایتشان از ارزش‌های عدالت و مظلومیت ملت فلسطین و ملت لبنان و منافع عالی امت، که به پایان اشغالگری و مهار دشمن صهیونیستی فاشیستی می‌انجامد، سپاسگزاریم. ما از تمامی کشورها، ملت‌ها، احزاب و تمامی نیروهای امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که در برابر جنایات صهیونیستی و پروژه‌ی توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانه‌ی صهیونیستی که همگان را هدف قرار داده، صف واحدی تشکیل دهند و به هر وسیله‌ای برای آزادسازی سرزمین‌ها و مقدسات ما از ناپاکی اشغالگران فاشیستی تلاش کنند.    

استفاده از عصری ترین تکنالوژی موشکی و ناتوانی و خسارت سنگین رژیم صهیونیستی

در این عملیات برای اولین بار از موشک های ابر فراصوت فتاح (هایپر سونیک) استفاده شده است. بر اساس شواهد میدانی، اطلاعیه سپاه پاسداران و اذعان رژیم صهیونیستی حدود 90 درصد موشک ها به اهداف مورد نظر برخورد کرده اند. 

یک مقام نظامی در منطقه درباره بخش مهمی از اهداف عملیات گفته است که در این عملیات در فاز اول مرکز تل‌نوف هدف یگان موشکی ایران قرار گرفته است. پایگاه "تل‌نوف" در نزدیکی خط سبز در جنوب شرقی تل‌آویو قرار دارد و یکی از سه پایگاه اصلی نیروی هوایی ارتش اسرائیل و مرکز اصلی عملیات و آموزش نیروهای چترباز ارتش این رژیم است. تل‌نوف دارای ۳ باند و تعدادی اسکادران عملیاتی از جمله دو اسکادران F-۱۵، یک اسکادران جنگنده‌های یاسور و یگان جنگ الکترونیک معروف به یگان ۵۵۵ است. طیاره های اف ۱۵ در عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله استفاده شده است.            
همچنین پایگاه هوایی نواتیم که آشیانه طیاره های اف-۳۵ است، یکی دیگر از اهداف حمله جمهوری اسلامی ایران به رژیم صیهونیستی بوده است.  به نقل از منابع صهیونیستی در این عملیات تعدادی از طیاره های اف-۳۵ در پایگاه هوایی نواتیم منهدم شده است.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر